ماشین لباسشویی

آیا ویروس کرونا در ماشین لباسشویی از بین می رود؟

آیا کرونا در ماشین لباسشویی از بین می رود؟

یک سال از وجود ویروس کرونا می گذرد و هر روز تعداد افراد بیشتری به این ویروس مبتلا می شوند. بسیاری از ویروس ها، از جمله ویروس کرونا که عامل COVID-19 است، می توانند از طریق لباس و حوله های آلوده منتقل شوند. به همین دلیل خیلی از کاربران سوال می کنند که آیا  کرونا در ماشین لباسشویی از بین می رود؟ ضد عفونی کردن لباس ها در دوران کرونا به چه صورت است؟برای پاسخ به  این سوال ها پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مقاله با شوکت کالا همراه باشید.

 

شستشوی لباس ها و از بین رفتن کرونا!

در پاسخ به این سوال که آیا کرونا در ماشین لباسشویی از بین می رود؟ باید بگوییم که خیر!! شستشوی لباس ها با دمای سرد و شوینده های معمول، ویروس ها را از بین نمی برد. خب، شاید تعجب کرده باشید، چرا که شستشو با لباسشویی را یک فضای امن و عاری از ویروس در نظر گرفته بودید!

اگرچه هنوز نحوه رفتار ویروس کرونا به صورت کامل شناخته نشده، امابه این دلیل که برخی از ویروس ها از طریق شستشو با ماشین لباسشویی از بین نمی روند، به احتمال زیاد کرونا هم با این راهکار از بین نخواهد رفت!

حالا شاید بپرسید که چطور باید ویروس کرونا را از روی لباس ها، ماسک، حوله و هر چیز آلوده ای که به صورت مستقیم با کرونا در تماس بوده، پاک کنیم؟! اصلا نگران نباشید، در ادامه راه کارهایی برای شستشوی ایمن لباس های آلوده با ماشین لباسشویی ارائه شده است!

 

آیاویروس کرونا در ماشین لباسشویی از بین می رود؟

ماشین لباسشویی و مواد شوینده، از جمله موارد مناسب برای مبارزه با انتقال کرونا به شمار می روند؛با این شرط که ترکیبی از مواد شوینده با قدرت پاک کنندگی بیشتر، دمای بالاتر آب، دور بالای شستشو و خشک کن که بخشی از برنامه های معمول لباسشویی به شمار می روند، به کار گرفته شوند. به احتمال قوی این ترکیب قدرتمند در از بین بردن ویروس کرونا موثر خواهد بود.

بیشتر بدانید: آموزش برنامه های ماشین لباسشویی

ضد عفونی کردن لباس ها در دوران کرونا به چه صورت است؟

به نظر می رسد برای از بین بردن کرونا، شستن لباس های آلوده به شیوه همیشگی و معمول کافی نیست. برای این کار باید لباس ها را در خشک کن انداخت و ویروس را با گرمای زیاد از بین برد. در ادامه به راهکارهای از بین بردن کرونا روی پارچه و لباس به صورت موردی اشاره شده است:

  • در شرایط خاص (ابتلای فردی از اعضای خانواده به کرونا، کار کردن در مراکز درمانی، ارتباط مستقیم با بیمار مبتلا به ویروس) لباس ها باید در دمای بالاتر از حد معمول و با مقداری مواد شستشو بر پایه سفید کننده گی شسته شوند که تا حد ممکن خطر انتقال را به حداقل برسانند.
  • در حالی که معمولا شستشو با آب سرد توصیه میشود، برای مقابله با کرونا بهتر است از دمای بالاتر استفاده کرد.
  • در شرایط انتقال مستقیم فراموش نکنید که از کیسه های جدا برای لباس های کثیف، به جای قرار دادن آنها در همان سطحی که لباس های عاری از ویروس را گذاشته بودید، استفاده کنید.
  • مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده (CDC) توصیه می کند که حتما از دستکش در هنگام دست زدن به لباس های آلوده استفاده کنید. پس از انداختن لباس ها در ماشین لباسشویی، دستکش ها را دور بیندازید (مراقب باشید که در تمام مراحل دست خود به صورت تان نزنید) و دست های خود را با آب و صابون بشویید.
  • یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که لباس های شسته شده را به هیچ وجه تکان ندهید! اینکار باعث پخش ویروس در هوای آزاد می شود. پس تا حد امکان لباس ها را با احتیاط جلوی آفتاب پهن کنید.
  • از “بغل کردن” لباس های آلوده برای جلوگیری از تماس مستقیم با ویروس خودداری کنید.
  • پس از شستشوی لباس ها، هر سطحی را که در حین انجام شستشو با آن تماس داشته اید تمیز کنید، این نکته شامل درب، صفحه کنترل ماشین لباسشویی و دستگیره درب آن نیز می شود.
  • لباس های آلوده به ویروس را چند روز قبل از شستن در فضای آزاد و دور از دسترس اعضای خانواده پهن کنید تا عوامل بیماری زا، از بین بروند.
  • پس از قرار گرفتن در مکانی شلوغ که امکان لمس لباس و جذب ذرات عطسه و سرفه زیاد است، حتما لباس خود را عوض کنید.
  • مراقبان بيمارکرونا حتما لباس ها يا ملحفه هايي كه روي آنها خون، استفراغ، مدفوع يا ذرات عطسه و سرفه است را فوراً بشویید و برای دست زدن به آنها از دستكش هاي يكبار مصرف استفاده كنند.
  • طبق مطالعه ای که در مجله Applied and Environment Microbiology منتشر شده، ویروس های مشابه ویروس کرونا در محیط های سرد و مرطوب رشد می کنند، بنابراین توصیه می شود که در فرآیند شستشو حتما از خشک کن استفاده کنید. خشک کن رطوبت زیادی ندارد و بهترین محافظ در برابر ویروس خواهد بود.

 

 

سخن آخر

در این مقاله در مورد اینکه آیا کرونا در ماشین لباسشویی از بین می رود؟ صحبت کردیم و به توصیه های مهمی همچون استفاده از آب با دمای بالا، خشک کن و … برای کاهش ویروس روی سطح پارچه و لباس اشاره کردیم.

لازم به ذکر است با کلیک روی ماشین لباسشویی دوو و ماشین لباسشویی جی پلاس می توانید مدل مورد نظر خود را انتخاب و به صورت آنلاین خریداری کنید. در صورت سوال با کارشناسان ما از طریق وب سایت در تماس باشید.

توجه داشته باشید در مشاغل پر خطر که در معرض تراکم بالای ویروس قرار دارند همچون کار در مراکز درمانی و بیمارستان ها یا مراقبت از شخص مبتلا در خانه، امکان آلودگی لباس ها بیشتر از دیگر افراد است. پس انتقال مستقیم از شخص به شخص دیگر علت اصلی کرونا است و بزرگترین انعطاف پذیری در این شرایط، فقط حفظ فاصله اجتماعی با دیگران، شستن دست ها و دست نزدن به صورت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *