یخچال

از بین بردن بوی بد یخچال و راه کارهای جلوگیری و رفع آن

 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با باز کردن درب یخچال با بوی نامطبوعی مواجه شده باشید یا حتی مزه و بوی مواد غذایی و آب آشامیدنی درون یخچال تغییر کرده باشد و نتوانید از آنها استفاده کنید!! خب در این مواقع دقیقا چه اقدامی انجام می دهید؟ آیا به دنبال مواد غذایی فاسد یا کپک زده می گردید؟ اگر هیچ ماده غذایی فاسد نشده باشد، چه کار می کنید؟ خلاص شدن از شر بوی بد یخچال همیشه به آسانی دور ریختن قالب پنیر خراب یا پاک کردن مواد غذایی چسبیده به قفسه های یخچال نیست. گاهی اوقات، با پاکسازی مواد غذایی خراب باز هم بوی بد یخچال همچنان پایدار است. خب، سوال اساسی اینجاست که در این شرایط باید چه کار کرد؟ چگونه می توانیم از بروز این مشکل جلوگیری کنیم؟ در اینجا گروه شوکت کالا با راه کارهایی علمی و دقیق در کنار شماست تا بوی بد یخچال تان را به سرعت از بین ببرید و با اقداماتی پیشگیرانی مانع از تکرار آن شوید. پس در ادامه با ما همراه باشید!

علت بوی نامطبوع یخچال چیست؟!

بوی نامطبوع یخچال علت های زیادی می تواند داشته باشد که از جمله آنها می توان به موارد ارائه شده در ادامه اشاره کرد:

  • فاسد یا خراب شدن انواع مواد غذایی، میوه ها و سبزیجات
  • ریخته شدن یا چسبیدن مواد غذایی به محفظه یخچال
  • استفاده نکردن از ظروف درب دار برای غذا و خوراکی های بودار
  • تمیز نکردن یخچال
  • گرفتگی فاضلاب یخچال

علت بوی نامطبوع در یخچال

 

خب، حالا برای از بین بردن این بوی بد و نامطبوع باید چه کار کرد؟

روش های از بین بردن بوی بد یخچال

 

برای از بین بردن بوی نامطبوع یخچال در ادامه به چندین روش پرداخته شده، پس با ما همراه باشید:

تمیز کردن کل فضای داخلی یخچال

از آنجا که بوی بد می تواند فضای داخلیو مواد غذایی را آلوده کند، بنابراین باید به فکر یک راه کار اساسی برای آن بود. یکی از راه کاری مقابله با این بوی نامطبوع، تمیز کردن کل فضای داخلی یخچال است. برای این کار ابتدا اتصال برق دستگاه را قطع کنید و سپس تمام مواد غذایی و نوشیدنی ها را از داخل آن خارج کنید.هرگونه غذای خراب و کهنه را دور بریزید و همه قفسه ها را بیرون آورده و با آب گرم و مایع شوینده بشویید.قبل از قرار دادن مجدد قفسه ها، همراه با غذا و نوشیدنی، فضای داخلی را با حوله خشک کنید.لازم به ذکر است برای تمیزی بهتر می توانید از محلول جوش شیرین، آب و سرکه استفاده کنید و سپس درب یخچال را حدود 15 دقیقه باز بگذارید تا هوا داخل فضای یخچال گردش کند.

توجه داشته باشید که در هنگام تمیز کردن فضای درون یخچال، شیارها و لاستیک های آن را نادیده نگیرید!

 

اطمینان از صحت دمای یخچال

دمای داخل یخچال اهمیت زیادی در سالم ماندن مواد غذایی دارد. در صورتیکه دما گرم تر از حد معمول باشد ، می تواند موجب رشد میکروب و خراب شدن مواد غذایی شود. به همین دلیل یخچال فریزر ضد میکروب به یکی از گزینه های محبوب برای مصرف کنندگان تبدیل شده است (یخچالی که از فناوری ضد میکروبی  Microban استفاده می کند، توانایی جلوگیری از رشد میکروب در سطح یخچال را دارد و این می تواند به مقابله با میکروب های ایجاد کننده بو کمک کند).

 

راه کار های جلوگیری از بوی بد یخچال

از جمله راه کارهای جلوگیری از بوی بد یخچال می توان به موارد ارائه شده در ادامه اشاره کرد:

غذاهای تازه را در معرض دید قرار دهید

قرار دادن میوه و سبزیجات در کشو یخچالی که محفظه مخصوص برای نگهداری آنها ندارد ممنوع!! شاید با خواندن این جمله تعجب کرده باشید اما باید بگوییم که خیلی از افراد زمانی که میوه و سبزیجات سالم و تازه را درون کشو یخچال قرار می دهند، فراموش می کنند و همین موجب خرابی و کپک آنها می شود. بنابراین سعی کنید مواد غذایی، میوه و سبزیجات تازه خود را تا حد امکان در قفسه های قابل دید قرار دهید و قبل از خراب شدن از ویتامین ها و مواد مغذی آنها بهره مند شوید.

فیلتر بوگیر یخچال

یکی دیگر از روش های جلوگیری و از بین بردن بوی بد یخچال استفاده از فیلتر بوگیر است. این فیلترها معمولا از ترکیبات نانو و کربن فعال ایجاد می شوند و قادر به برطرف کردن بوی نامطبوع یخچال و کاهش میکروب ها و قارچ ها می شوند. علاوه بر این بوگیر معمولا با جذب گازهای فضای درون یخچال باعث جلوگیری از خراب شدن زود هنگام مواد غذایی و تازه ماندن آنها می شود.

 

ظروف در بسته نگهدارنده غذا

کاسه ماست و ظرف غذا را بدون درپوش در یخچال قرار می دهید؟!! هیچ می دانید که این کار باعث پخش بوی نامطبوع در فضای یخچال و فاسد شدن سریع تر مواد غذایی مورد نظر می شود؟

برای نگهداری مواد غذایی و خوراکی در یخچال حتما از ظروف در بسته نگهدارنده غذا استفاده کنید.این کار باعث می شود علاوه بر تازه و سالم تر ماندن مواد غذایی، از بو گرفتن فضای درون یخچال و دیگر مواد خوراکی نیز جلوگیری شود.

برچسب های تاریخ مصرف دار

علاوه بر ظرف های مخصوص برای اطمینان از فاسد نشدن مواد غذایی می توانیداز برچسب های تاریخ دار استفاده کنید. با این کار همچنین از اسراف نیز جلوگیری خواهید کرد و مواد غذایی که تاریخ مصرف شان فرا رسیده را با سرعت بیشتری استفاده خواهید کرد.

راهکارهای جلوگیری از بوی بد یخچال

سخن آخر

در این مقاله در مورد تمامی راه کارهای از بین بردن و جلوگیری از بوی بد یخچال صحبت کردیم. با توجه به توضیحات و راه کارهای ذکر شده، همواره به تاریخ مصرف مواد غذایی، سبزیجات و میوه های داخل یخچال توجه کنید تا علاوه بر جلوگیری از فاسد شدن آنها از بوی بد یخچال نیز پیشگیری نمایید. علاوه بر این فضای درون یخچال را در بازه های زمانی کوتاه تر تمیز کنید و شیارها و لاستیک های آن را نادیده نگیرید! در آخر فراموش نکنید که غذاهای موجود در یخچال را حتما درون ظروف در بسته نگهدارنده مخصوص قرار دهید. لازم به ذکر است با کلیک روی یخچال فریزر جی پلاس و یخچال فریزر دوو می توانید مدل مورد نظر خود را انتخاب و به صورت آنلاین خریداری کنید. در صورت سوال با کارشناسان ما از طریق وب سایت در تماس باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *