ماشین لباسشویی

راهنمای خرید انواع ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

دقیقا کدام برند و مدل ماشین‌لباسشویی را انتخاب کنیم؟ اگر برای خرید ماشین‌لباسشویی سری به بازار زده باشید، حتما با تعدد مدل‌ها و برندهای مختلفی روبرو شده‌اید که نمی‌دانید کدام یک از آنها مناسب شما است. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل به راهنمای خرید ماشین‌لباسشویی بپردازیم تا در این بازار پر رقابت، بهترین انتخاب را داشته باشید. پس اگر هنوز در انتخاب خود شک دارید با شوکت کالا همراه باشید!

انواع ماشین‌لباسشویی موجود در بازار:

  1. بشکه‌ای
  2. دوقلو
  3. اتوماتیک

ماشین لباسشویی بشکه ای یا سطلی

ماشین‌لباسشویی بشکه‌ای:

این نوع لباسشویی، از مدل‌های قدیمی به حساب می‌آید و معمولا خیلی کوچک هستند، البته مصرف برق بالایی دارند و بسیار پر سر و صدا هستند؛ علاوه بر همه‌این موارد، لباسشویی‌های سطلی، ظرفیت بالایی ندارند و نمی‌توان با استفاده از آنها، حجم زیادی لباس را بشویید.

این مدل لباسشویی‌ها که به “کهنه شور” معروف هستند، بیشتر برای سیسمونی خریداری می‌شوند و برای شستن لباس‌های نوزاد مورد استفاده قرار میگیرند. البته برای سیسمونی، لباسشویی‌های بشکه‌ای جدید تولید شده‌اند که از نظر مصرف برق بهینه‌ترهستند و سر و صدای کمتری دارند ولی با این وجود، در این موارد باز هم به پای ماشین‌لباسشویی‌های تمام اتوماتیک نمی‌رسند.

ماشین لباسشویی دوقلو

ماشین‌لباسشویی دو قلو:

لباسشویی‌های دوقلو، دارای دو مخزن جداگانه هستند: یکی برای شستشو و آبکشی و دیگری برای خشک کردن لباس‌ها. این مدل ماشین‌لباسشویی اگر چه از نظر کارایی، مصرف برق و سر و صدا عملکرد بهتری نسبت به ماشین‌لباسشویی‌های بشکه‌ای دارند ولی باز هم کار کردن با آنها سخت است؛ زیرا پس از آنکه کار شستشوی لباس‌ها تمام شد، شخص باید لباس‌ها را آبکشی کند و داخل مخزن خشک کن بریزد که آبکش کردن لباس‌های کفی و جابجایی آنها از مخزن شستشو به مخزن خشک کن بسیار سخت است؛ زیرا وزن لباس خیس سنگین‌تر از حالت معمول است و به همین دلیل در طولانی مدت فرد را دچار کمردرد، دست درد و حتی گردن درد می‌کند.

همچنین ظرفیت این لباسشویی‌ها معمولا زیاد نیست و نمی‌توان با آنها حجم زیادی لباس را شست؛ بنابراین برای خانواده‌هایی که تعداد افراد زیادی دارند و پرجمعیت هستند اصلا مناسب نیست، چون در طول روز مجبور می‌شوند چندین بار از ماشین‌لباسشویی استفاده کنند و این نه برای شخص مناسب است و نه برای موتور لباسشویی!!

 

ماشین‌لباسشویی تمام اتوماتیک:

لباسشویی‌های اتوماتیک به دو دسته تقسیم می‌شوند:

ماشین لباسشویی درب از بالا و درب از رو به رو

  1.  درب از بالا (پرتابل)
  2.  درب از جلو

این دو مدل سهم زیادی از بازار را از آن خود کرده‌اند و در اکثر مواقع، افراد از بین این دو مدل انتخاب می‌کنند.

ماشین‌لباسشویی پرتابل درب از بالا:

این نوع از لباسشویی اتوماتیک، به دلیل باز شدن درب آن از بالا، فضای زیادی اشغال می‌کند و به همین دلیل بیشتر در هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته ظرفیت‌های مختلف دارد؛ ظرفیت‌های پایین‌ترآن برای مصارف خانگی و ظرفیت‌های بالا برای مصارف عمومی‌ترمثل هتل‌ها.

از جمله ویژگی‌های لباسشویی درب از بالا به موارد زیر می‌توان اشاره کرد :
  • قیمت پایین تر
  • بدون نیاز به خم شدن برای قرار دادن لباس ها
  • برنامه شستشو کمتر
  • مناسب برای افراد مسن

ماشین‌لباسشویی اتوماتیک درب از جلو:

این نوع ماشین‌لباسشویی، طرفداران بیشتری دارند و برای مصارف خانگی مناسب هستند. لباسشویی‌های اتوماتیک درب از جلو از ظرفیت 5 کیلوگرم تا 12 کیلوگرم در بازار موجودند. ماشین‌لباسشویی اتوماتیک با طرفیت بالا برای خانواده‌های پر جمعیت مناسب هستند و ظرفیت پایین‌ها برای خانواده‌های کم جمعیت.

ماشین لباسشویی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک

مزایای لباسشویی‌های اتوماتیک نسبت به نیمه اتوماتیک عبارتند:
  • دارای مصرف انرژی پایین
  • سر و صدای کم
  • برنامه‌های شستشوی متنوع

اکنون که با انواع ماشین‌لباسشویی آشنا شدید، در ادامه با موارد مختلفی که روی قیمت خرید ماشین‌لباسشویی تاثیر میگذارد نیز آشنا خواهید شد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ماشین‌لباسشویی:

مواردی هستند که به طور مستقیم روی قیمت خرید ماشین‌لباسشویی تاثیر میگذارند که در این قسمت این موارد را برای شما شرح خواهیم داد.

برند یکی از تاثیرگذارترین عوامل روی قیمت خرید ماشین‌لباسشویی:

برندهای مطرح دنیا که در بازارهای ایران کم و بیش وجود دارند، قیمت‌های بالاتری را به خود اختصاص می‌دهند. به طور کلی هر چه برند پر آوازه‌ترو معروف‌ترباشد، قیمت محصولاتش نیز به نسبت هم رده‌های خود بالاتر خواهد بود. به طور مثال ماشین‌لباسشویی ال جی 7 کیلوگرمی از لحاظ قیمتی بالاتر از لباسشویی 7 کیلوگرمی دوو می‌باشد. ( البته‌این مقایسه زمانی است که همه امکانات این دو ماشین‌لباسشویی یکی باشد و فقط برند مختلف داشته باشند)

ظرفیت ماشین‌لباسشویی یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار روی قیمت خرید آن:

ظرفیت ماشین‌های لباسشویی از 5 کیلوگرم تا 12 کیلوگرم در بازار موجود هستند که شما باید با توجه به نیاز و تعداد افراد خانواده ظرفیت مناسب را انتخاب کنید. ظرفیت‌های بالاتر دارای امکانات و برنامه‌های شست و شوی بیشتر نیز هستند و طبیعتا قیمت بالاتری هم دارند.

در جدول زیر ظرفیت لباسشویی مناسب برای خانواده‌هایی با تعداد افراد مختلف را می‌توانید مشاهده کنید:

ظرفیت مخزن ماشین‌لباسشویی حداکثر میزان لباسی که می‌توان شست تعداد افراد خانواده
5 کیلوگرم به‌اندازه 25 عدد تی‌شرت 1 نفر
6 کیلوگرم به‌اندازه 30 عدد تی‌شرت یا یک ملحفه یک نفره 2 نفر
7 کیلوگرم به‌اندازه 35 عدد تی‌شرت یا یک ملحفه دو نفره خانواده کوچک
8 کیلوگرم به‌اندازه 40 عدد تی‌شرت یا یک ملحفه 2 متر در 2 متر خانواده متوسط
9 کیلوگرم به‌اندازه 45 عدد تی‌شرت یا یک ملحفه خیلی بزرگ خانواده بزرگ
10 کیلوگرم به‌اندازه 50 عدد تی‌شرت یا یک ملحفه خیلی خیلی بزرگ خانواده بزرگ
11 کیلوگرم به‌اندازه 55 عدد تی‌شرت یا یک ملحفه خیلی خیلی بزرگ خانواده خیلی بزرگ
12 کیلوگرم به‌اندازه 60 عدد تی‌شرت یا یک ملحفه خیلی خیلی بزرگ خانواده خیلی بزرگ

 

با توجه به جدول بالا و اطلاعات آن می‌توانید به راحتی ظرفیت مناسب برای خانواده‌تان را پیدا کنید.

انواع ماشین لباسشویی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک

نوع ماشین‌لباسشویی و تاثیر بر قیمت خرید آن:

لباسشویی بشکه‌ای ارزان‌ترین و ساده‌ترین نوع ماشین‌لباسشویی است. بعد از آن، لباسشویی‌های دوقلو قرار دارند که کمی پیشرفته‌تراز ماشین‌لباسشویی‌های بشکه‌ای می‌باشند و کارایی بیشتری نیز دارند. ماشین‌لباسشویی اتوماتیک درب از جلو و درب از بالا گران‌ترین نوع ماشین‌لباسشویی هستند؛ این مدل‌ها بهترین نوع ماشین‌لباسشویی از نظر کارایی‌اند و البته پر طرفدارتر. پس از گران‌ترین به ارزان‌ترین ماشین‌لباسشویی می‌شود:

  1.  اتوماتیک
  2.  دوقلو
  3.  بشکه‌ای

برای مشاهده انواع ماشین‌های لباسشویی، روی لینک زیر کلیک کنید:

مشاهده انواع ماشین‌لباسشویی

وجود فناوری اینورتر (Inverter) و تاثیر بر قیمت لباسشویی:

ماشین‌لباسشویی دارای فناوری اینورتر، قادر به صرفه جویی در مصرف انرژی و شستشوی بهینه نسبت به موتور عادی است. این فناوری علاوه بر کاهش صدای دستگاه در تنظیم سرعت چرخش ماشین‌لباسشویی متناسب با حجم لباس‌ها نیز کمک می‌کند و در طولانی مدت موجب افزایش عمر آن می‌شود.

میزان مصرف انرژی بر قیمت لباسشویی چه تاثیری دارد؟

جهت اطلاع از میزان برق، آب، مقدار صدای دستگاه هنگام شستشو، توانایی خشک کردن لباس در هر دور و حداکثر سرعت دستگاه در زمان شستن لباس‌ها می‌توانید از برچسب انرژی و رتبه بندی مصرف انرژی استفاده کنید. برچسب انرژی نشانگر میزان بازدهی دستگاه است و رتبه بندی آن از +++A تا D برای بازدهی بالا تا پایین در نظر گرفته‌شده است. پس در حین خرید به برچسب انرژی توجه کنید؛ هر چقدر که دستگاه کم مصرف‌تر باشد، میزان مصرف انرژی برق و آب کمتر خواهد بود و به محیط زیست نیز کمک می‌شود.

گارانتی و تاثیر آن بر قیمت خرید ماشین‌لباسشویی:

یکی دیگر از عواملی که حتما در هنگام خرید ماشین‌لباسشویی باید به آن دقت کنید، گارانتی و شرکت گارانتی‌کننده ماشین‌لباسشویی است. شرکت‌هایی مثل گلدیران و سام سرویس که بسیار معتبر هستند و امتحان خود را طی سال‌ها پس داده‌اند، مطمئنا شرکت‌های گارانتی‌کننده بهتری نسبت به برندهای متفرقه‌ای، که شرکت گارانتی‌کننده آنها سابقه درخشانی ندارند و ممکن است اصلا وجود خارجی نداشته باشند، هستند

بنابراین هرچه شرکت گارانتی‌کننده معتبرتر باشد و خدمات پس از فروش بهتری ارائه کند، مطمئنا قیمت محصولاتش بیشتر است. به عبارتی شما با خرید محصولات با شرکت گارانتی‌کننده معتبر، می‌توانید تا سال‌ها به صورت رایگان از خدمات آن استفاده کنید و تا آخر عمر دستگاه، نگران تامین قطعه و یا خرابی آن نباشید.

مخزن داخل لباسشویی چه تاثیری بر قیمت آن دارد؟

جنس به کار رفته در محفظه ماشین‌لباسشویی یکی از ویژگی‌های مهم در هنگام خرید است. محفظه های فولاد ضد زنگ ماندگاری و دوام بیشتر و همچنین سرعت چرخش بالاتری نسبت به پلاستیک دارند. علاوه بر این فولاد ضد زنگ مشکلاتی همچون بوی بد و کپک نیز ندارد.

نوع موتور و تاثیر آن بر قیمت ماشین‌لباسشویی:

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در راهنمای خرید ماشین‌لباسشویی، موتور آن است! در ماشین‌لباسشویی‌های دایرکت درایو (Direct Drive) یا بدون تسمه، راندمان موتور بیشتر شده و از میزان لرزش دستگاه نیز کاسته‌شده است. حذف تسمه موجب کاهش انرژی، تجهیزات جانبی و افزایش ظرفیت شستشو می‌شود. گفتنی است این موتورها به دلیل نداشتن تسمه مسقیما دیگ را حرکت داده، میزان صدای دستگاه را کاهش و عمر آن را افزایش می‌دهند.

هوشمند بودن یا نبودن لباسشویی و تاثیر این ویژگی بر قیمت:

با توجه به مدل و برند دستگاه‌این قابلیت به شما در کنترل و عیب یابی هوشمند ماشین‌لباسشویی با استفاده از گوشی تلفن همراه کمک می‌کند. به منظور عیب یابی دستگاه، کاربر با نصب برنامه خاص هوشمندسازی و فناوری NFC، سیگنالی را از دستگاه به مرکز خدمات شرکت مخابره می‌کند و عیب یابی دستگاه انجام می‌شود.

 

حباب ساز (Bubble Wash)

این ویژگی حباب هایی تولید می‌کند که به عمق پارچه نفوذ کرده و کیفیت بهتری در حین شستشو ارائه می‌دهد. از جمله ویژگی‌های مهم این برنامه‌ این است که ذرات مواد شوینده به حباب تبدیل می‌شوند و به پارچه نفوذ می‌کنند تا سرسخت‌ترین ذرات و لکه ها را از بین ببرند.

 

برنامه های شستشوی ماشین‌لباسشویی

شستن لباس‌ها در تابستان و زمستان با توجه به نوع و جنس لباس‌ها متفاوت است. علاوه بر این تعداد دفعات شستشو نیز در هر یک از فصول تفاوت دارد. به همین منظور کارخانه های تولید این محصول، برنامه های مختلفی را برای شستشوی لباس‌ها در نظر گرفته اند که در ادامه این راهنمای خرید ماشین‌لباسشویی به برخی از مهم‌ترین آنها خواهیم پرداخت:

برنامه های شستوشوی سریع در لباسشویی اتوماتیک

شستشوی سریع (Quick wash)

این ویژگی مخصوص افرادی است که قصد شستن سریع لباس‌ها یا استفاده روزانه از لباسشویی دارند. قابلیت شستشوی سریع در اکثر ماشین های لباسشویی کاملاً اتوماتیک تعبیه‌شده و با توجه به مدل و برند دستگاه در مدت 15 تا 30 دقیقه لباس‌ها را کاملا شسته، خشک و تمیز می‌کند.

منطق فازی (Fuzzy logic)

این گزینه با استفاده از هوش مصنوعی و حسگرهای داخلی بهترین گزینه را برای زمان و چرخه شستشو، آبگیری، دمای آب، مقدار آب و شوینده، چرخش و سرعت شستشو به صورت خودکار انتخاب می‌کند. لازم به ذکر است هر تولید کننده ماشین‌لباسشویی سنسورهای تعریف شده و منطق فازی خاص خود را دارد.

تاخیر در شروع (Delay start)

اگر تمایل به شستشوی لباس‌ها در یک زمان بندی خاصی دارید، با استفاده از این ویژگی قادر به تنظیم زمان مورد نظر خود خواهید بود. این قابلیت به خصوص برای شستشو در نیمه شب یا ساعات آغازین روز که میزان بار مصرفی برق کمتر است، مناسب می‌باشد. لازم به ذکر است دستگاه پس از انجام مراحل شستشو به صورت خودکار خاموش می‌شود.

بخارشور (Steam Wash)

این آپشن از بخار آب برای شستن لباس‌ها استفاده می‌کند و کارایی بیشتر در تمیز کنندگی لکه‌ها دارد. از طرفی به از بین بردن مواد آلرژی زا نیز تا حدود زیادی کمک می‌کند؛ بنابراین این قابلیت برای افرادی که حساسیت دارند مناسب است.

نخی و کتانی (Cotton)

این برنامه برای شستشوی انواع لباس های نخی، کتان و پنبه‌ای استفاده می‌شود. از جمله مهم‌ترین قابلیت های این برنامه که در اکثر برندها و مدل‌ها مشاهده می‌شود، می‌توان به آسیب ندیدن لباس‌ها و سایز آنها اشاره کرد.

الیاف مصنوعی (Synthetics)

این برنامه برای شستشوی انواع لباس های غیر نخی مانند پلی استر و ویسکوز استفاده می‌شود. اکثر دستگاه‌ها این برنامه را ندارند، در این صورت شما می‌توانیدلباس های الیاف مصنوعی خود را با استفاده از برنامه Delicate بشویید.

لباس های ظریف (Delicate و Hand Wash)

با استفاده از این برنامه قادر به شستشوی انواع لباس های حریر، ابریشم و به طور کلی پارچه هایی با بافت ظریف می‌باشید. این برنامه از میزان چرخش و دمای پایین برای شستشو استفاده می‌کند که باعث کاهش آسیب به لباس‌ها می‌شود.

 

آبکشی و خشک کن  (Rinse+Spin)

این برنامه برای لباس هایی که فقط نیاز به آبکشی دارند مناسب است؛ اگر می‌خواهید لباستون در مدت زمان کوتاه تری خشک شود، می‌توانید از برنامه گردش یا دور در دقیقه به صورت جداگانه استفاده کنید. هر چه سرعت گردش بیشتر باشد، قدرت خشک کردن بالاتر است.

در صورتی که نیاز به آشنایی بیشتر با اکثر برنامه های ماشین‌لباسشویی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که مطالعه برنامه‌ها و ویژگی‌های مهم و کاربردی هر یک از آنها را در مقاله “آموزش برنامه های ماشین‌لباسشویی” از دست ندهید.

عواملی که انتخاب نوع و مدل ماشین‌لباسشویی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند:

حالا که با موارد تاثیرگذار بر قیمت آشنا شدید، بهتر است با موارد دیگر که بر تصمیم‌گیری شما برای انتخاب نوع ماشین‌لباسشویی تاثیر میگذارند، هم آشنا شوید.

بودجه شما تعیین‌کننده نوع و مدل ماشین‌لباسشویی:

میزان بودجه‌ای که شما برای خرید ماشین‌لباسشویی در نظر می‌گیرید، تا حد زیادی می‌تواند انتخاب را برای شما راحت‌ترکند. به طور مثال اگر بودجه شما به‌اندازه‌ای باشد که شما فقط بتوانید ماشین‌ لباسشویی دوقلو خریداری کنید، باعث می‌شود که شما به دلیل محدودیت بودجه‌ای که دارید فقط در بین مدل‌های دوقلو بگردید. به طور کلی هر چه بودجه شما بیشتر باشد تنوع و مدل‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید بیشتر می‌شود و می‌توانید با توجه به بودجه‌تان بهترین انتخاب را داشته‌باشید.

اگر هزینه کافی دارید، بهتر است ابتدا ماشین‌لباسشویی‌های جدیدتر با قابلیت های اینورتر، دایرکت درایو و حباب ساز را در نظر بگیرید؛ چرا که مصرف انرژی پایین تری دارند و عمر دستگاه نیز طولانی‌تر خواهد بود. از جمله برندهای ماشین‌لباسشویی ایرانی مناسب در بازار می‌توان به دوو، جی پلاس، آبسال، پارس خزر، پاکشوما و اسنوا اشاره کرد.

پ.ن: البته در این بین می‌توانید از مشاوران فروش ما به صورت تلفنی نیز کمک بگیرید.

تاثیر میزان فضای در نظر گرفته‌شده در انتخاب نوع ماشین‌لباسشویی:

در زمان انتخاب ماشین‌لباسشویی باید در نظر بگیرید که چه میزان فضا برای قرار گرفتن آن در آشپزخانه شما وجود دارد. به طور مثال لباسشویی‌های دوقلو و درب از بالا باید فضای خالی به‌اندازه کافی در قسمت بالایی آنها وجود داشته باشد تا برای باز کردن درب، ریختن و برداشتن لباس‌ها از درون ماشین‌لباسشویی مشکلی پیش نیاید.

یا ماشین‌لباسشویی‌های اتوماتیک درب از جلو باید قسمت جلویی آنها فضای خالی به قدری باشد که علاوه بر کامل باز شدن درب، شما هم بتوانید راحت داخل ماشین لباس بریزید و یا لباس‌های شسته‌شده را بردارید. اگر مانعی مانند دیوار در قسمت جلویی این لباسشویی‌های باشد عملا کار را برای شما دشوار می‌کند.

پس فضایی که برای ماشین‌لباسشویی در نظر گرفته‌اید را حتما مورد بررسی قرار دهید و بعد مدل مورد نظرتان را با توجه به‌این فضا انتخاب کنید.

سخن پایانی:

با توجه به فاكتورهای ذکر شده در راهنمای خرید ماشین‌لباسشویی، برای خرید بهترین لباسشویی ابتدا ظرفیت دستگاه را بر اساس میزان شستشو هفتگی و تعداد اعضای خانواده خود مشخص کنید. در صورتی که به دنبال خرید لباسشویی مقرون به صرفه‌تر هستید، می‌توانید ماشین‌لباسشویی‌های درب از بالا را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است با کلیک روی ماشین‌لباسشویی دوو و ماشین‌لباسشویی جی پلاس می‌توانید مدل مورد نظر خود را انتخاب و به صورت آنلاین خریداری کنید. در صورت سوال با کارشناسان ما از طریق وب سایت در تماس باشید.

در آخر توصیه می‌کنیم که به گارانتی معتبر ارائه‌شده از طرف شرکت نیز توجه داشته باشید، قطعا مدت زمان گارانتی هر اندازه بیشتر باشد، آسوده خاطرتر خواهید شد.

مجموعه شوکت کالا، شما را دعوت به شرکت در نظرسنجی و به اشتراک گذاشتن نظرات و پیشنهادات تان در خصوص راهنمای خرید ماشین‌لباسشویی در قسمت دیدگاه‌ها می‌کند. با در میان گذاشتن تجربیات خود، به دیگر کاربران نیز در خریدی مطمئن کمک کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *