ماشین لباسشویی

راهنمای نصب ماشین لباسشویی

راهنمای نصب ماشین لباسشویی

 

برخی از افراد پس از خرید و تحویل دستگاه، به دلایل مختلفی مانند عجله‌داشتن برای نصب ماشین لباسشویی یا داشتن تجربه‌ی قبلی شخصا اقدام به نصب و راه‌اندازی ماشین لباسشویی می‌کنند. اگر فرد در این کار حرفه‌ای نباشد مشکلات بزرگی در آینده ممکن است گریبان‌گیر دستگاهش شود. در این راهنمای نصب ماشین لباسشویی نکات مهم و ضروری که قبل از نصب ماشین لباسشویی جی پلاس و ماشین لباسشویی دوو باید در نظر داشته باشید، بیان کرده‌ایم.

نکات پیش از تحویل و نصب ماشین لباسشویی

پس از خرید ماشین لباسشویی، دستگاه توسط راننده‌ی فروشگاه شوکت کالا برای شما ارسال خواهد شد. با توجه به اینکه ماشین لباسشویی وزن زیادی دارد و ممکن است در حین جابه‌جایی به آن آسیب وارد شود، حتما از افراد متخصص برای جابه‌جایی و حمل دستگاه کمک بگیرید. تفاوت‌هایی در تحویل دستگاه‌های مختلف وجود دارد که در هنگام تحویل باید این نکات را در نظر بگیرید.

نحوه تحویل و نصب ماشین لباسشویی دوو

هنگامی که بعد از خرید ماشین لباسشویی برند دوو، دستگاه به مشتری تحویل داده می‌شود، او تحت هیچ عنوان حق باز کردن کارتن کالا را ندارد و باید با نمایندگی دوو تماس گرفته و برای باز کردن و نصب دستگاه منتظر افراد متخصص باشد.‌ اگر دستگاه را باز کنید در صورت وجود مشکل امکان مرجوع کردن کالا را نخواهید داشت، اما اگر دستگاه توسط فرد نصاب که از طرف نمایندگی فرستاده شده است، باز شود در صورت مشاهده هرگونه مشکل گزارش مرجوع کالا توسط او ایجاد می‌شود و شما می‌توانید کالا را مرجوع و تعویض کنید.

نحوه تحویل و نصب ماشین لباسشویی جی پلاس

در رابطه با خرید ماشین لباسشویی برند جی پلاس دستگاه باید توسط راننده‌ی فروشگاه شوکت کالا باز شود و پس از اطمینان از سلامت کامل دستگاه، به مشتری تحویل داده شود؛ در صورت وجود مشکل دستگاه مرجوع خواهد شد. توجه داشته باشید که کارتن دستگاه‌ها باید به گونه‌ای باز شوند که امکان بسته‌بندی دوباره آن در صورت وجود مشکل یا جابه‌جایی، وجود داشته باشد.

مکان مناسب برای نصب ماشین لباسشویی

راهنمای نصب ماشین لباسشویی در مکان مناسب

با توجه به مکانی که در آن زندگی می‌کنید، ممکن است محدودیت‌هایی در انتخاب محل قرار دادن لباسشویی داشته باشید؛ با این‌حال باید نقطه‌ای را پیدا کنید که خطر نشتی آب، اتصالی برق و آسیب‌های احتمالی به دستگاه یا خانه را به حداقل برسانید. دستگاه باید دسترسی مناسبی به آب گرم و سرد، لوله‌ی زهکشی و همچنین پریز برق داشته باشد.

نکات مهم در انتخاب مکان مناسب برای نصب ماشین لباسشویی

مهم‌ترین نکته‌ای که در انتخاب محل قرارگیری ماشین لباسشویی وجود دارد، انتخاب سطحی صاف، هموار و تراز است که از لرزش دستگاه و ایجاد صدای ناهنجار جلوگیری کند. بی‌توجه بودن به این موضوع ممکن است عمر دستگاه شما را کاهش دهد و کارایی لازم را نداشته باشد. برای تراز کردن از قطعات اضافی مانند سنگ و مقوا و … استفاده نکنید و فقط پایه‌های تراز را تنظیم کنید.

ماشین لباسشویی را در محلی قرار دهید که در معرض تابش مستقیم نور آفتاب، باد و باران قرار نداشته باشد. در مواقعی که ماشین لباسشویی کنار گاز قرار میگیرد، حتما باید از یک عایق آلومینیومی در بین ماشین لباسشویی و گاز استفاده کنید.

طول، عرض و ارتفاع محل قرارگیری ماشین لباسشویی را دقیق اندازه بگیرید و با توجه به آن ماشین لباسشویی مناسب را خریداری کنید.

پ.ن: توجه داشته باشید که دستگاه حداقل دو سانت از اطراف و همچنین دو سانت از سطح زمین فاصله داشته باشد. بنابراین ابعاد محل قرارگیری باید از ابعاد ماشین لباسشویی بیشتر بوده تا جریان هوای مناسب وجود داشته باشد.

ماشین لباسشویی را در محلی قرار دهید که در صورت بروز مشکل، تعمیرکار به راحتی به تمام جوانب دستگاه دسترسی داشته باشد. تعمیرات ماشین لباسشویی فقط باید توسط افراد متخصص انجام شود، در غیر این‌صورت ممکن است خسارت بیشتری به دستگاه وارد شود.

پایه تراز ماشین لباسشویی چیست و چه کاربردی دارد؟

پایه‌های تراز، پایه‌هایی کوچکی در زیر دستگاه هستند. این پایه‌ها با پیچاندن کوتاه و بلند می‌شوند تا شما بتوانید ماشین لباسشویی خود را تا حد امکان تراز کنید. یک تراز نجاری روی ماشین لباسشویی قرار دهید و در صورت نیاز پایه‌های هر چهار طرف را به دقیق‌ترین شکل ممکن تنظیم کنید. به یاد داشته باشید که دستگاه را هم از چپ به راست و هم از عقب به جلو تراز کنید.

برای جلوگیری از چرخش پایه، میتوانید با استفاده از قفل مهره‌ای ارتفاع آن را تنظیم کنید و با چرخش این قفل در خلاف جهت عقربه‌های ساعت، پایه را ثابت نگه دارید.

اطمینان حاصل کنید که دمای محلی که دستگاه را قرار می‌دهید، کمتراز 0 درجه سانتیگراد نخواهد بود. همچنین واشرها و قطعات پلاستیکی دستگاه باید از منبع تولید گرما مانند شومینه یا رادیاتور دور باشند.

نصب اتصالات و لوله کشی ماشین لباسشویی

راهنمای نصب ماشین لباسشویی و ایجاد اتصالات لوله کشی مناسب

اگر در حال تعویض ماشین لباسشویی خود هستید، باید قبل از قراردادن ماشین لباسشویی جدید واشرهای قدیمی را تعویض کنید. آب ورودی به دستگاه را قبل از جدا کردن واشرها قطع کنید و یک سطل در محل قرار دهید تا باقیمانده آب داخل خطوط را بگیرید. مراقب باشید آب با پریز برق تماس نداشته باشد.  بعد از وصل کردن آب ورودی به دستگاه جدید، اتصالات را به خوبی سفت کنید تا از نشتی آب جلوگیری شود؛ معمولا این اتصالا با کمک دست، به اندازه کافی سفت می‌شوند و شما نیاز به ابزار خاصی ندارید.

معمولا لوله آب گرم با حرف H و لوله آب سرد با حرف C مشخص میشوند؛ در هنگام نصب، این لوله ها را با دقت نصب کنید.

شلنگ تخلیه را به درستی داخل لوله‌ی فاضلاب قرار دهید و از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید تا از نشستی جلوگیری شود. از یک خم‌کننده استفاده کنید تا شلنگ تخلیه را داخل لوله‌ی فاضلاب به سمت پایین خم کند. در برخی موارد شلنگ تخلیه به سینک وصل می‌شود؛ شلنگ تخلیه را به اتصالات زیر سینک وصل کرده و با یک رابط محکم کنید. ارتفاع شلنگ تخلیه از سطح زمین نباید بیشتر از ۱۰۰ سانتی متر باشد، در غیر این صورت آب داخل دستگاه تخلیه نمی‌شود یا به کندی تخلیه می‌شود.

شلنگا را طوری نصب کنید که پیچ و تاب نداشته باشند وبه درستی در جای خود قرار بگیرند.

دستگاه را تست کنید

برای تست ماشین لباسشویی، لباس‌ها را داخل آن بریزید و دستگاه را روشن کنید. هم زمان دستگاه را کاملا زیر نظر داشته باشید تا از نبود نشتی مطمئن شوید. در صورت مشاهده‌ی هر گونه نشتی دستگاه را خاموش کنید، اتصالات را به خوبی بررسی و در صورت نیاز اتصالات را محکم کنید. اگر مشکل رفع نشد با متخصص تماس بگیرید تا مجددا اجزا را بررسی کنند.

مراقبت و جلوگیری از آسیب

هر چند ماه یکبار شلنگ‌ها و لوله‌ها را بررسی کنید، زیرا اتصالات فرسوده مشکل‌ساز خواهند شد. اگر هرگونه ترک یا کش‌خوردگی مشاهده کردید، شلنگ‌ها را تعویض کنید. از شلنگ‌هایی که دارای یک غلاف استیل ضد زنگ هستند، استفاده کنید تا از پاره شدن آنها جلوگیری کنید. زمانی که به مسافرت می‌روید یا قرار است برای مدت طولانی در خانه نباشید، شیر آب ورودی به ماشین لباسشویی را ببندید. این کار با کاهش فشار آب از روی شلنگ‌ها به افزایش عمر آنها و کاهش احتمال نشتی کمک می‌کند.

راهنمای نصب ماشین لباسشویی و ایجاد اتصال الکتریکی مناسب

اتصال صحیح جریان برق از موارد مهمی است که در استفاده از هر وسیله‌ی برقی باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. به هیچ عنوان از سیم رابط، سه ‌راهی یا پریزهای شل شده، استفاده نکنید؛ زیرا باعث آتش سوزی خواهند شد.

نکات ایمنی که در رابطه با اتصالات الکتریکی باید رعایت کنید

برای آنکه مجبور به استفاده از کابل رابط یا سه راهی نباشید، یک پریز که فاصله‌ی مناسبی با ماشین لباسشویی دارد، به آن اختصاص دهید؛ بنابراین سیم به راحتی به پریز دسترسی دارد و کشیده نخواهدشد.

کابل برق را از هر حادثه‌ی فیزیکی مانند پیچیده‌شدن، تاب‌خوردگی، له‌شدگی و قرارگرفتن در فشار محافظت کنید. حتما از محافظ برق مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید تا از خساراتی که نوسان جریان برق ممکن است به دستگاه وارد کند، جلوگیری کنید.

همچنین پریزی که از آن برای روشن کردن دستگاه استفاده می‌کنید، باید دارای سیم اتصال به زمین باشد. همیشه پس از استفاده از ماشین لباسشویی دوشاخه آن را از برق جدا کنید.

نحوه‌ راه‌اندازی ماشین لباسشویی

بسیاری از مشکلات و آسیب‌های جدی که به ماشین لباسشویی وارد می‌شود، به دلیل نصب غیر اصولی و رعایت نکردن نکات ذکر شده در راهنمای نصب ماشین لباسشویی است.

بنابراین اگر یک دستگاه نو خریدید، توصیه می‌کنیم از افراد متخصص برای نصب کمک بگیرید؛ در غیر این صورت اگر در حین نصب ماشین لباسشویی مشکلی رخ دهد، گارانتی شامل دستگاه شما نخواهد شد.

شما میتوانید از نصاب درخواست کنید تا نحوه‌ی روشن کردن و استفاده از ماشین لباسشویی را به طور کامل برایتان شرح دهد. همچنین دفترچه‌ی راهنمای دستگاه را به‌طور کامل مطالعه کنید تا بهترین بهره را از لباسشویی خود ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *