کولر گازی

راهنمای خرید کولر گازی

انواع کولرهای گازی:

کولرهای گازی انواع مختلفی دارند که در این بخش به معرفی این مدل ها می پردازیم. هر کدام از این مدل ها کارایی و ویژگی های مختلفی دارند و در جاهای خاصی استفاده دارند؛ در ادامه با ما همراه باشید تا با همه موارد بالا آشنا شوید.

 

کولر گازی پنجره ای:

کولرهای گازی پنجره ای جزء مدل های قدیمی محسوب می شوند و عملکرد بسیار ساده ای هم دارند. این مدل کولرها که داخل پنجره نصب می شوند، موتورشان پشت آنها قرار می گیرند و از قسمت جلویی دستگاه نیز باد خنک به داخل محوطه پخش می شود. این مدل ها به خاطر قدیمی و پر مصرف بودن شان، در بازار سهمی ندارند و با ورود مدل های به روز و کارآمد، طرفداری نیز برای شان باقی نمانده است.

کولرگازی پنجره ای

کولر گازی ایستاده:

این نوع از کولرهای گازی برای سالن های خیلی بزرگ (120 متر به بالا) استفاده می شوند و چون دستگاه های بزرگی هستند( تقریبا اندازه نصف یک یخچال فریزر)، معمولا در گوشه ای از سالن قرار داده می شوند. موتور این مدل کولرگازی، باید بیرون از محیط قرار بگیرد و با یک سری لوله و اتصالات به پنل دستگاه وصل می شود.

کولرگازی ایستاده برای فروشگاه های بزرگ و مکان هایی مشابه مورد استفاده قرار می گیرند.

کولرگازی ایستاده

کولر گازی دیواری:

این مدل کولرگازی، که به اسپلیت معروف هستند، پر طرفدارترین در بین هم نوعان خودش است. موتور اسپلیت ها بیرون از محیط و پنل آن داخل نصب می شود و این دو به وسیله لوله ها و اتصالات خاصی به هم وصل می شوند.

کولرگازی دیواری

کولرهای گازی خود به دو دسته تقسیم می شوند:

اسپیلیت تک عملکرد سرمایشی:

این مدل اسپلیت فقط برای تابستان ها و از بین بردن گرمای محیط مناسب است و در فصل سرما اصلا کارایی ندارد.

اسپیلیت با عملکرد دوگانه سرمایش و گرمایش:

این مدل اسپلیت بسیار کاربردی و پر طرفدار است؛ زیرا برای همه فصول مناسب است؛ هم هوای گرم تابستان را مهار و محیط داخلی را خنک می کند و هم در سرمای زمستان هوای داخل خانه یا محل کارتان را گرم نگه می دارد.

 

حالا که با انواع کولرهای گازی و پر طرفدارترین آنها آشنا شدید، با ما همراه باشید تا با موارد تاثیر گذار در خرید اسپلیت مناسب نیز آشنا شوید. اگر می خواهید مدل های مختلف کولرهای گازی را مشاهده کنید و از قیمت و مشخصات آنها مطلع شوید روی لینک زیر کلیک کنید.

 

موارد تاثیرگذار در خرید کولر گازی:

برای خرید کولر گازی باید موارد مهمی را در نظر بگیرید که در این قسمت ما قصد داریم به شما این موارد را توضیح دهیم تا بهترین و مناسب‌ترین مدل را برای محل مورد نظرتان خریداری کنید.

سایز اسپیلیت مورد مهم در خرید آن:

سایز اسپلیت یکی از مهم ترین مواردی است که باید در حین خرید به آن توجه ویژه ای کنید و سایزی را خریداری کنید که مناسب با مکان مورد نظرتان باشد. سایز و متراژ با هم رابطه مستقیم دارند؛ هر چه مکان مورد نظر شما بزرگتر باشد، اسپلیت با سایز بزرگتر هم نیاز دارد.

سایزبندی اسپلیت ها به این گونه است: سایز 9000، سایز 12000، سایز 18000، سایز 24000 و سایز 30000.

متراژ مکان مورد نظر:

در یک خانه مکان های مختلفی وجود دارد که متراژهایشان با هم متفاوت است و شما برای هر متراژ باید اسپیلیت مناسب برای آن را خریداری کنید تا هم طول عمر دستگاه تان بیشتر شود و هم اینکه محل مورد نظرتان در تابستان خنک و در زمستان گرم باشد.

برای اتاق های کوچک خانه باید اسپلیت هایی با سایز کوچک و برای قسمت هایی از خانه که مانند سالن و پذیرایی باید از اسپیلیت هایی با سایز بزرگتر استفاده کرد.

برای اتاق های زیر 10 متر باید کولر گازی 9000، برای اتاق با متراژ بین 10 تا 20 متر سایز 12000، برای مکان بین 20 تا 40 متر سایز 18000، مکان بین 40 تا 55 متر سایز 24000 و برای متراژهای بزرگتر از 55 متر هم کولرگازی 30000 خریداری کنید. اگر از این سایزبندی بر طبق متراژ پیروی کنید هم طول عمر دستگاه بیشتر میشود و هم گرمایش و سرمایش مورد نیاز را برای مکان مورد نظر فراهم میکند.

برند کولر گازی یکی دیگر از موارد مهم در حین خرید:

اگر واقعا به دنبال خرید کولر گازی باکیفیت و کارآمد هستید لطفا از فکر خرید برندهای متفرقه و گمنامی که هیچ دانشی درباره کیفیت قطعات و کارایی آنها ندارید، بیرون بیایید. کولر گازی از آنجایی که هم در فصل سرما و هم در فصل گرما کاربرد دارد (اسپلیت با عملکرد دوگانه) بنابراین در 12 ماه سال مورد استفاده شما در ساعات مختلف شبانه روز هستند؛ پس حتما یک برند شناخته شده و با کیفیت را انتخاب کنید تا به مشکل برخورد نکنید.

حتی ممکن است بعضی فروشگاه ها برندهای متفرقه و بی کیفیت را با کپی کردن لوگوی برند معروف به شما معرفی کند و به این صورت شما یک کالای تقلبی و به درد نخور را تحت عنوان دستگاهی با برند عالی خریداری کرده اید.

برای جلوگیری از بوجود آمدن این مشکلات، حتما از فروشگاه های معتبر و نمایندگی های برندهای معتبر، کولرگازی موردنظرتان را خریداری کنید؛ به این صورت هم میتوانید با خیال راحت از اصل بودن کالا خریدتان را انجام دهید و از خدمات پس از فروش آن برند استفاده کرده و هم اینکه از مشاوره فروشندگان آن برند برای انتخاب دستگاه مناسب بهره ببرید.

نوع موتور کولرگازی مورد مهم دیگری که در حین خرید باید آن را در نظر بگیرید:

در هنگام خرید کولر گازی حتما توجه کنید که موتور آن اینورتر باشد. موتورهای اینورتر در حال حاضر بهترین نوع موتور سپیلیت هستند و مصرف انرژی را تا 70 درصد کاهش می‌دهند، سر و صدای بسیار پایینی دارند و کیفیت، بازدهی و طول عمر بالاتری هم دارند نسبت به موتورهای معمولی قدیمی.

نوع مکان (مسکونی یا تجاری بودن) روی خرید اسپلیت تاثیرگذار است:

برای مکان های مسکونی و حتی واحدهای اداری از همان کولر گازی های دیواری یا اسپلیت استفاده می کنند ولی برای مکان های تجاری که رفت و آمد در آنجا زیاد است و در طول روز به دفعات درب آن مکان باز و بسته می شود و یا حتی تعدادی از افراد دائما در حال رفت و آمد هستند، دیگر از قانون کولر گازی برای مکان های مسکونی تبعیت نمی شود و نمی توان بر حسب متراژ، سایز را انتخاب کرد؛ حتی شغلی که در آن فروشگاه فعالیت می شود نیز تاثیر گذار است؛ مثلا برای فروشگاه مواد غذایی که علاوه بر خنک ماندن مواد غذایی باید موتور یخچال ها هم در محیطی خنک باشند نمی توان فقط متراژ را در نظر گرفت؛ حتی اگر سقف آن مکان بیشتر از 3 متر ارتفاع داشته باشد نیز نیازمند بررسی دقیق تر است؛ بنابراین باید همه موارد گفته شده در نظر گرفته شود و بر حسب شرایط کولر گازی با سایز مناسب خریداری شود.

بررسی موارد بالا نیاز به کارشناسی دقیق دارد و شما حتما باید برای مکان های تجاری با شرایط بالا قبل از خرید از یک متخصص و مشاور کمک بگیرید.

نکته: اگر برای خرید کولرگازی مناسب، از کارشناسان کمک نگیرید، به نکاتی که گفته شد توجه نکنید و کولری که خریداری کردید برای مکان مورد نظرتان مناسب نباشد، شرکت نصب و گارانتی کننده آن برند، از نصب دستگاه تان خودداری می کند و اگر شما بتوانید به هر نحوی کولر را نصب کنید هم گارانتی‌ای برای شما در نظر نخواهند گرفت؛ زیرا اصلی ترین مورد در خرید دستگاه را در نظر نگرفته اید. وقتی کولر برای مکان شما سایز مناسبی نداشته باشد، از نظر کارایی به درد نخور میشود و به خاطر فشار زیادی که موتور دستگاه متحمل میشود، خیلی زودتر از موعد به مشکل برخورد می کند؛ به همین دلیل است که شرکت گارانتی کننده در صورت مناسب نبودن دستگاه برای محل مورد نظرتان، نصب و گارانتی را انجام نمی دهد.

سخن آخر:

اکنون که به انتهای این مقاله رسیدید مطمئنا درباره اینکه کدام کولر گازی با چه سایزی برایتان مناسب است نتیجه گیری کرده اید و الان میدانید که چه نکاتی را باید در هنگام خرید کولر گازی در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *