ماشین لباسشویی

کارنکردن ماشین لباسشویی | بهترین دلایل برای کار نکردن ماشین لباسشویی

یکی از وسایلی که خانم‌های خانه‌دار علاقه بسیاری به آن دارند، ماشین لباسشویی است. این دستگاه کار راه‌انداز بوده و طی هفته ممکن است بارها برای شستشو روشن شود. یکی از بهترین ابزارهای موجود در آشپزخانه هر خانه است که در حال حاضر نبود آن غیرممکن به حساب می‌آید. اما وای از آن روزی که خراب شود و با کارنکردن ماشین لباسشویی مواجه شویم. چه اتفاق بدی! نکند ماشین لباسشویی ما برای همیشه سوخته باشد! چه هزینه سنگینی روی دستمان می‌گذارد؟ حال باید چه کرد؟ پاسخ سوال شما در دستان این مقاله کاربردی است!

کارنکردن ماشین لباسشویی

نگران نباشید؛ هر وسیله برقی یک روز ممکن است دچار مشکل و خرابی شود! اینکه ماشین لباسشویی شما در حال حاضر کار نمی‌کند، دلیل قاطع خرابی وحشتناک آن نیست. ممکن است یک اتفاق ساده و کاملا پیش پا افتاده باعث کارنکردن ماشین لباسشویی شده باشد.
چیزی که در مرحله اول مسلم به نظر می‌رسد، عیب‌یابی است. اینکه چه دلایلی باعث روشن نشدن ماشین لباسشویی ما می‌شود را باید بررسی کرد و این بررسی در خانه و توسط خودتان نیز امکان‌پذیر است. در این مقاله می‌خواهیم دلایل کارنکردن ماشین لباسشویی را با هم مورد بررسی قرار داده و در نهایت راهکارهایی برای آن ارائه کنیم. اگر شما هم دوست دارید این مشکل را حل کنید، با شوکت کالا همراه باشید…

چرخاندن دکمه تایمر

بله! خیلی جالب است که بدانید یکی از دلایل مهم در کارنکردن ماشین لباسشویی، زمانی رخ می‌دهد که شما دکمه تایمر را در ماشین خود می‌چرخانید. اما نترسید این اتفاق خیلی بزرگ نیست و دلیل آن دقیقا به جنس تایمر یا به عبارتی هرز شدن دکمه تایمر برمی‌گردد. وقتی شما برنامه موردنظر خود را انتخاب می کنید، تایمر در محل مناسب قادر به قرارگیری نبوده و همین امر سبب می‌شود موتور ماشین لباسشویی شما برنامه را دریافت نکرده و شروع به حرکت نکند.

راه‌حل: تنها راهی که جلوی پای شماست این است که با تکنیسین تعمیرات یا نمایندگی مربوطه تماس حاصل کنید تا به محل آمده و این مشکل را برطرف کنند.

قفل درب ماشین لباسشویی

حتما می‌دانید زمانی که دکمه play در ماشین لباسشویی را می‌زنید، درب آن قفل می‌شود و تا انتهای عملکردی که دارد، قادر به باز کردن آن نخواهید بود. اگر این قفل که به اصطلاح به آن سوئیچ می‌گویند، مشکل داشته باشد، یکی از دلایل کارنکردن ماشین لباسشویی است که باید برطرف شود.

راه‌حل: مسلما چاره‌ای جز تعویض این سوئیچ نداریم و این کار را با کمک تعمیرکار ماشین لباسشویی می‌توان انجام داد.

دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی

برق ماشین لباسشویی

جالب‌ترین و ساده‌ترین مشکل به کابل یا همان سیم برق ماشین لباسشویی شما برمی ‌گردد. نه تنها ماشین لباسشویی بلکه هر دستگاه دیگری اگر کابل برق ناسالمی داشته باشد، کار نخواهد کرد. پس خیلی راحت می‌توان یکی دیگر از دلایل کارنکردن ماشین لباسشویی را همین امر دانست.

راه‌حل: مسلما باید سیم برق دستگاه را عوض کنید. اگر خودتان توانایی این کار را دارید، سیم برق فعلی را خارج کرده و از بیرون کابل جدیدی تهیه کنید و نصب نمایید. در غیر این صورت بهتر است باز هم به یک تکنیسین رجوع کنید.

مشکل در فیوز حرارتی

فیوزی برای کنترل حرارت داخل ماشین لباسشویی، موجود است که در صورت معیوب بودن این حرارت را اندازه‌گیری و کنترل نخواهد کرد به همین علت ماشین لباسشویی از کار می‌افتد و قادر به فعالیت نیست.

راه حل: فیوز موجود باید توسط یک مولتی متر بررسی شود و اگر معیوب بود، حتما تعویض شود.

مشکل در بُرد ماشین لباسشویی

اگر مشکل و دلیل کار نکردن ماشین لباسشویی به بُرد آن مربوط باشد، مسلما با یک مشکل جدی مواجه هستیم که می‌توان آن را یک عامل اصلی دانست.

راه حل: در صورت بروز چنین مشکلی تعمیرکار، برد را تعویض می‌کند. البته ممکن است تنها قطعه‌ای روی بُرد سوخته باشد که این امر هزینه را کمتر خواهد کرد.

در صورتی که نگران شستشوی لباس های آلوده به ویروس کرونا بیمار یا افرادی هستید که دائما در حال رفت و آمد هستند پیشنهاد می کنیم مقاله آیا کرونا در ماشین لباسشویی از بین می رود؟ را مطالعه نمایید.

خرابی در پنل و دکمه ‌های آن

لطفا با احتیاط عمل کنید و خیلی آرام با ماشین لباسشویی خود برخورد کنید. گاهی بر اثر ضربه بر چند دکمه با هم، ممکن است صفحه پنل ماشین لباسشویی دچار مشکل و هنگ شود و دیگر نتواند درست کار کند.

راه حل: پس لطفا هر برنامه‌ای را که می‌خواهید انتخاب کنید، خیلی با دقت و مرحله به مرحله انجام دهید. همچنین بر روی هر دکمه یک به یک بزنید تا اگر دکمه‌ای داخل مانده یا هنگ کرده به حالت اولیه بازگردد.

بیشتر بدانید: آموزش برنامه های ماشین لباسشویی

موتور ماشین لباسشویی

خرابی موتور ماشین لباسشویی را می توان از دو جهت تشخیص داد:

  1. شنیدن صدای غر غر از موتور اما نچرخیدن دیگ
  2. گرم شدن بیش از حد موتور و خاموش شدن ماشین لباسشویی

راه حل: مسلما در این زمان، تنها کسی که می‌تواند به داد شما برسد، تعمیرکار ماشین لباسشویی است که مراحل عیب‌یابی را انجام داده و دست به رفع مشکل می‌زند.

کارنکردن ماشین لباسشویی به علت مشکل سنسور آب

ماشین لباسشویی یک سنسور آب برای ورود و خروج میزان آب مصرفی داخل دیگ شستشو دارد. اگر این سنسور از کار بیفتد، یا اصلا آبی وارد دیگ نمی‌شود یا بیش از حد دیگ را پر آب می‌کند. در صورت بروز مشکل این چنینی، موتور لباسشویی اصلا شروع به کار کردن نمی‌کند.

راه حل: تنها راه‌حل پیشنهادی ما، خبر کردن یک تکنیسین تعمیرات است.

دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی

سخن آخر

بد نیست از هر چیزی آگاه باشیم تا بتوانیم دلیل مشکلات پیش آمده در وسایل برقی منزلمان را خودمان تشخیص دهیم. مثلا زمانی که ماشین لباسشویی شما خراب می‌شود، در بیشتر مواقع باید با یک تکنیسن تعمیرکار تماس بگیرید اما چقدر خوب می‌شود که از قبل آمادگی داشته و بتوانید خودتان مشکل را عیب‌یابی کنید. کارنکردن ماشین لباسشویی، امری است که با چند روش پیش پا افتاده می‌توان به آن پی برد و حتی اگر کمی فنی باشید، چند روش را می‌توانید خودتان تست کنید. اما این نکته را هم درنظر بگیرید؛ اگر به این مسائل وارد نیستید، کاری نکنید تا مشکل بیشتر شود! خیلی فوری با تکنیسین تعمیرکار تماس حاصل کرده و کارنکردن ماشین لباسشویی را به او گزارش دهید.
اگر برای شما این اتفاق بیفتد چه می‌کنید؟ آیا به دنبال عیب‌یابی هستید یا فوراً با نمایندگی دستگاه خود تماس می‌گیرید؟

اگر نیاز به خرید ماشین لباسشویی جدید دارید، پیشنهاد می کنیم پس از مطالعه مقاله “کامل ترین راهنمای خرید ماشین لباسشویی سال ۱۳۹۹” از مدل های ماشین لباسشویی دوو و ماشین لباسشویی جی پلاس ما نیز دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *