تلویزیون

راهنمای جامع خرید تلویزیون

راهنمای جامع خرید تلویزیون

چه‌برند و مدل تلویزیونی انتخاب کنیم؟ خرید یک تلویزیون جدید با توجه‌به تنوع بازار و برندهای مختلف کار سخت و دشواری است. حتما فکر می‌کنید با سرچ در اینترنت به راحتی می‌توان برند مورد نظر را انتخاب کرد؛ اما با کمی سرچ متوجه‌ خواهید شد که بیشتر محتواهای موجود تحت عنوان راهنمای خرید تلویزیون به منظور تبلیغ محصول منحصر به فردی نوشته‌شده و از این رو کار را برای انتخاب درست و مناسب سخت‌تر خواهد کرد. به همین منظور در این مقاله‌ قصد داریم تا به یک راهنمای جامع خرید تلویزیون بپردازیم. پس با شوکت کالا همراه‌باشید.

 

راهنمای خرید تلویزیون

برای خرید یک تلویزیون جدید باید قبل از رفتن به بازار تعاریف و ویژگی‌های متناسب با آن را بررسی نمود و طبق آنها مدل مورد نظر را انتخاب کرد. به همین منظور در ادامه‌به مهم‌ترین قابلیت‌ها و ویژگی‌ها به صورت یک راهنمای جامع خرید تلویزیون اشاره‌شده‌است:

تلویزیون هوشمند بخریم یا نه؟

یکی از نکات مهم در راهنمای خرید تلویزیون، انتخاب تلویزیون هوشمند یا غیرهوشند است. درست همانطور که از طریق تلفن‌های هوشمند قادر به اتصال کامل به اینترنت و دستیابی به برنامه‌ها و خدمات مختلف هستید، تلویزیون‌های هوشمند هم نیز با همان سطح اتصال قادر به پاسخگویی تمامی نیازهای شما می‌باشند. به طور کلی تلویزیون هوشمند مستقیماً و بدون نیاز به دستگاه‌های خارجی مانند درایو USB، دانگل یا پخش کننده‌قادر به اتصال به اینترنت برای ارائه‌محتوا و خدمات به کاربران است.

بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند دارای یک مرورگر اینترنتی داخلی هستند و به کاربران این امکان را می‌دهند تا از وب سایت‌هایی که در صفحات بزرگ قابل رویت می‌باشند، بازدید کنند. تولید کنندگان تلویزیون اغلب از سیستم عامل‌های هوشمند و پوشش‌های مختلف برای تلویزیون‌های خود استفاده‌می‌کنند که با پشتیبانی از برنامه‌ها و خدمات مختلف ارائه‌می‌شوند.

تفاورت تلویزیون معمولی و هوشمند

ابعاد تلویزیون

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در راهنمای جامع خرید تلویزیون به آن اشاره‌شده و حتما باید به آن توجه‌داشته‌باشید، ابعاد آن است. ابعاد تلویزیون بیشتر از هر مورد دیگر به فضایی که قصد استفاده‌از آن را دارید، بستگی دارد؛ علاوه‌بر فضای مورد استفاده، هزینه، میزان نزدیکی به صفحه‌نمایش و تعداد افرادی که به صورت همزمان به تماشای تلویزیون می‌پردازند هم در انتخاب ابعاد صفحه‌تلویزیون اهمیت زیادی دارد. در صورتی که فضای مورد نظر کوچک باشد (اتاق خواب یا پذیرایی کوچک)، بهتر است به فکر خرید تلویزیون با ابعاد کوچکتر باشید تا از فضای اتاق هم به قدر کافی استفاده‌نمایید.

متداول‌ترین اندازه‌ صفحه‌نمایش کوچک 32 اینچ است که برای تماشای آن باید حدود 1.2 تا 2 متر فاصله‌داشت.

وضوح و کیفیت صفحه‌نمایش تلویزیون

کیفیت تصویر نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در راهنمای خرید تلویزیون است، برای کیفیت تصویر فاکتورهایی همچون زاویه‌دید، تنظیمات حالت تصویر، روشنایی، سرعت رفرش تصویر، میزان روشنایی، سطح کنتراست، تن پوستی، طیف رنگی و وضوح رنگ‌ها، رزولوشن تصویر (تعداد پیکسل‌ها و وضوح تصاویر) و …اهمیت زیادی دارد.

رزولوشن چیست؟

برای درک درست‌تر از مفهوم کیفیت تصاویر، بهتر است به درک عمیق‌تری از مهم‌ترین فاکتور آن یعنی رزولوشن بپردازیم. رزولوشن به طور کلی به معنی نمایش تعداد پیکسل‌های معین درتصویر است؛ هر چه ‌این عدد بزرگ تر باشد نشان دهنده‌بالاتر بودن وضوح تصاویر است. در هنگام خرید تلویزیون باید توجه‌داشته‌باشید که رزولوشن مناسب برای شما به عواملی همچون موقعیت مکانی تلویزیون و فاصله‌آن با شما و ابعاد تلویزیون بستگی دارد.

منظور از رزولوشن تلویزیون

اگر برای خرید تلویزیون به بازار رفته‌باشید، حتما با اعدادی همچون 1080 * 1920 یا 720 * 1280 روبرو شده‌اید، این اعداد به چه معنا هستند و مقدار آنها چه مزیتی در هنگام خرید تلویزیون دارد؟!

 

کیفیت تصویرHD (720P)

این نوع از وضوح تصویر در بازارهای فعلی تقریبا منسوخ شده، رزولوشن تلویزیون‌های HD دارای 1280 * 720 پیکسل است. هر چقدر اندازه‌صفحه‌نمایش کوچکتر باشد، تراکم پیکسل‌ها در رزولوشن HD بالاتر و کیفیت تصویر بهتر خواهد بود.

 

کیفیت تصویر FULL HD (1080P)

تلویزیون‌های FULL HD دارای رزولوشن 1080 * 1920 یعنی تقریباً 1 میلیون پیکسل می‌باشند و رزولوشن آنها 3 برابر بهتر از صفحه‌نمایش‌های 720P است. از این نوع فناوری عمدتا در ساخت صفحه‌های پهن 16:9 استفاده‌می‌شود.

 

کیفیت تصویر 2K(1440P)

رزولوشن تصاویر تلویزیون‌های 2K، 1440*2560 پیکسل است. بیشتر پروژکتورهای دیجیتالی سینما دارای رزولوشن 2K هستند. کیفیت تصاویر در این نوع از تلویزیون‌ها 4 برابر بیشتر از صفحه‌نمایش‌های HD است و از این رو کیفیت و وضوح بالاتری نسبت به نسل‌های گذشته‌خود دارند.

 

کیفیت تصویر4K(2160P)

در حال حاضر بهترین وضوح تصویر مربوط به تلویزیون‌های 4Kیا Ultra HD با 2160*3840 رزولوشن است؛ این عدد به این معنی است که تعداد پیکسل‌ها و وضوح تصاویر در تلویزیون‌های 4K چهار برابر بیشتر از تلویزیون‌های Full HD است.

امروزه‌مقدار قابل توجهی از محتواهای با کیفیت 4K در سرویس‌های محبوبی همچون Netflix قابل مشاهده‌است و علاوه‌بر این، بسیاری از بازی‌های جدید از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کنند و تجربه بازی با کیفیت را هنگام استفاده‌از تلویزیونهای 4K افزایش می‌دهند.

تلویزیون 4K(2160p)

کیفیت تصویر 8K (4320P)

رزولوشن تلویزیون‌های 8K یا Full Ultra HD، 4320*7680 پیکسل است و 4 برابر بیشتر از صفحه‌نمایش‌های 4K است.این وضوح را می‌توان در نسبت‌های مختلف صفحه‌نمایش همچون 16:9، 17:9 و 21:9 یافت. لازم به ذکر است این نوع از صفحه‌نمایش بسیار گران قیمت است و محتواهای تولیدی آن بسیار کم است، بنابراین در حال حاضر راهنمای خرید تلویزیون شوکت کالا، انتخاب این نوع از صفحه‌نمایش را توصیه‌ نمی‌کند.

به خاطر داشته‌باشید، بیشتر فروشگاه‌ها به منظور جلب توجه‌شما در هنگام خرید، تلویزیون‌ها را در روشن‌ترین و بهترین تنظیمات رنگی خود قرار می‌دهند؛ اما هنگامی که تلویزیون را دریافت می‌کنید، تنظیمات آن را در حالت استاندارد قرار می‌دهند و از این رو کیفیت مورد نظر را نخواهد داشت (برای رسیدن به کیفیت مطلوب همچون فروشگاه‌ها باید تنظیمات روشنایی و کنتراست و رنگ را خودتان به صورت دستی تنظیم کنید).

انواع تلویزیون براساس فناوری ساخت صفحه‌نمایش

یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که باید در راهنمای خرید تلویزیون در نظر داشت، فناوری به کار رفته‌در صفحه‌نمایش است.تلویزیون‌های موجود در بازار، شاید از فناوری‌های قدیمی مانند پلاسما یا حتی LCD و شاید از فناوری‌های به روزتر همچون QLED و OLED ساخته‌شده‌باشند، در صورتی که تصمیم گیری در مورد انتخاب فناوری صفحه‌نمایش برای تان سخت و پیچیده‌شده، به اصول اولیه‌مورد استفاده‌در هر یک از فناوری‌های صفحه‌نمایش توجه‌کنید.

پلاسما

صفحه‌نمایش پلاسما بسیار بزرگ، سنگین و حجیم است و تقریبا شرکت‌های تولید کننده، دیگر از این فناوری ساخت صفحه‌نمایش استفاده‌نمی کنند.راهنمای خرید تلویزیون شوکت کالا، نیز توصیه‌می‌کند صفحات طراحی شده‌با فناوری پلاسما را خریداری نکنید.

تلویزیون‌های LCD و LED

صفحه‌نمایشLCD (کریستال مایع) دارای نور پس زمینه‌ CCFL (لامپ فلورسنت کاتد سرد) است و از نور پس زمینه‌ یکنواختی برای روشنایی در کل صفحه‌نمایش استفاده‌می‌کند.

تلویزیون‌های LCD (نمایشگر کریستال مایع) و LED (light-emitting diode) اغلب به عنوان رقیب یکدیگر تصور می‌شوند، اما در واقع دارای فناوری نمایش یکسان می‌باشند. هر چند که برخی از تولید کنندگان و خرده‌فروشان معتقدند که LED یک فناوری کاملاً متفاوت با ال سی دی است، اما این دسته‌از تعاریف صرفا بازاریابی جهت فروش کالا است.

در تلویزیون ال سی دی، بلورهای مایع به عنوان دریچه‌ای از نور که به طور همزمان تمامی پیکسل‌ها را روشن می‌کنند، نور قطبی شده‌را می‌چرخانند (منظور از نور قطبی شده و چرخش نور این است که هر پیکسل در جلوی لامپ فلورسنتی دارای فیلتر شیشه‌ای قطبی کننده‌در قسمت پشت و یک فیلتر با چرخش 90 درجه‌در قسمت جلو است که بین آنها یک کریستال مایع وجود دارد و می‌تواند در حالت معمول روشن و خاموش شود).

تلویزیون ال ای دی از پنل صفحه‌نمایش کریستالی مایع (LCD) برای کنترل نمایش نور در صفحه‌استفاده‌می‌کند. تنها تفاوت تلویزیون‌های LCD و LED در نور پشت لایت (Black Light) یا پس زمینه‌است که در تلویزیون‌های LED این نور از لامپ‌های LED و در تلویزیون‌های LCD از لامپ فلورسنت تامین می‌شود. در صورتی که بودجه‌زیادی برای خرید تلویزیون ندارید، این نوع از فناوری صفحه‌نمایش در عین طبیعی تر بودن تصاویر، گزینه‌مناسبی برای شما خواهد بود.

تلویزیون‌های QLED

تلویزیون QLED شکل دیگری از تلویزیون LED است؛ اما تفاوت چشمگیری با سایر انواع LED دارد. در حالی که بیشتر پنل‌های LED از نور پس زمینه‌سفید استفاده‌می‌کنند، تلویزیون‌های QLED مبتنی بر نقطه‌کوانتومی از نور آبی استفاده‌می‌کنند. قسمت جلوی LED‌های آبی رنگ این نوع از صفحه‌نمایش، لایه‌نازکی از نقاط کوانتومی قرار داردکه‌قادر به انتشارنور رنگی دقیقی هستند. فناوری QLED بیشتر در تلویزیون‌های ساخت شرکت سامسونگ و اخیرا TCL و حتی G Plus نیز به چشم می‌خورد و باعث تغییرات عمده‌در سطح کیفیت و درخشندگی بالای تصاویر شده‌است.

تلویزیون QLED سامسونگ

تلویزیون‌های OLED

این فناوری از پیکسلهای ارگانیک جداگانه‌ای استفاده‌می‌کند که هنگام دریافت جریان الکتریکی، نور رنگی از خود ساطع میکنند. در این نوع از صفحه‌نمایش، به جای نور پس زمینه، لایه‌ای از LED‌های آلی مورد استفاده‌قرار می‌گیرد که هر کدام از این LED‌ها قادر به تولید رنگ و روشن و خاموش شدن، هستند. گفتنی است LG تنها شرکتی نیست که به طور فعال از فناوری OLED در ساخت صفحه‌نمایش استفاده‌می‌کند، سونی هم نیز یکی از برندهای معروف در تولید مدلهای OLED به بازار است.

مقایسه‌QLED با OLED

در ادامه‌راهنمای خرید تلویزیون، به برخی از ویژگی‌های مهم در تلویزیون‌های QLED و OLED اشاره‌شده‌است:

فناوری ساخت

QLED (طبق گفته‌شرکت سامسونگ) مخفف “تلویزیون LED نقطه‌کوانتومی” است، در حالیکه‌OLED یک فناوری کاملا متفاوت از LCD است. در تلویزیون OLED پیکسل‌های موجود در پس زمینه، نور خود را منتشر می‌کنند و باعث تغییرات رنگی و افزایش کنتراست در صفحه‌نمایش می‌شوند؛ اما در تلویزیون‌های QLED همانند LCD، روشنایی و نور تصویر به نور پس زمینه‌LED متکی است.

همانطور که پیش تر اشاره‌شد در تلویزیون‌های QLED نقاط کوانتومی، مولکولهای میکروسکوپی هستند که در هنگام برخورد با نور، نوری را از خود با رنگ متفاوت ساطع می‌کنند. در این نوع از صفحات نمایش، نوری که به هر یک از نقاط کوانتمی برخورد می‌کند توسط نور پس زمینه‌LED ایجاد می‌شود.

تلویزیون‌های OLED به نور پس زمینه‌LED نیازی ندارند، در عوض نور توسط میلیونها زیرشاخه‌OLED منفرد تولید می‌شود، بنابراین علاوه‌بر کیفیت فوق العاده‌تصویر در این نوع صفحه‌نمایش، قطر تلویزیون نیز به طور شگفت انگیزی باریک تر است.

روشنایی و طیف رنگی

یکی دیگر از تفاوت‌های بین صفحه‌نمایش OLED و QLED، میزان تولید روشنایی بیشتر آن‌ها است؛ در این قیاس تلویزیون‌های QLED نسبت به تلویزیون‌های OLED دارای نور صفحه‌بیشتری می‌باشند و طیف رنگی گسترده‌تری نیز ارائه‌می‌دهند.

عمق رنگ سیاه

یکی از مهمترین فاکتورهای کیفیت تصویر در راهنمای خرید تلویزیون،رنگ سیاه‌عمیق و مطلق است؛ OLED دارای عمق رنگ سیاه و کنتراست بالاتری نسبت به دیگر فناوری‌های ساخت صفحه‌نمایش است. تلویزیون‌های QLED به دلیل استفاده‌از فناوری نور پس زمینه‌با مشکل نشت رنگ مواجه‌اند و کنتراست بی نهایت و رنگ سیاه‌عمیق ایجاد نمی کنند.

زاویه‌دید

زاویه‌دید نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در راهنمای جامع خرید تلویزیون است، در تلویزیون‌های QLED بهترین زاویه‌دید از روبرو است؛ در حالی که در صفحات نمایش OLED تصویر تا زاویه‌84 درجه‌هم نیز ثابت و با کیفیت است.

عمر تلویزیون

در صورتی که نگران سوختگی تصویر (Screen burn-in) و کوتاه‌بودن عمر تلویزیون خود هستید، تلویزیون‌های QLED از لحاظ تئوری گزینه ‌مناسب‌تری برای شما خواهند بود (راهنمای جامع خرید تلویزیون شوکت کالا این تئوری را طبق گزارشات و تحقیقات انجام شده‌ در مقالات معتبر بیان کرده‌است).

قابلیت HDR

افزایش طیف رنگی و روشنایی صفحه‌نمایش، رنگ سیاه‌عمیق‌تر و افزایش کیفیت‌بصری تصاویر باعث می‌شود تا چشم هر خریداری به تلویزیون‌های با قابلیت HDR خیره‌شود. High Dynamic Range (HDR) اصطلاح نسبتاً جدیدی در بازار تلویزیون است و موجب افزایش طیف رنگی، روشنایی و کنتراست تصاویر می‌شود. طبق گفته‌های شرکت‌های تلویزیونی، این فناوری با نمایش مقادیر زیاد تضاد بین رنگ روشن و تیره، پالت رنگ تلویزیون‌ها را گسترش می‌دهد.تقریباً همه‌تلویزیونهای 4Kاز HDR پشتیبانی می‌کنند.

پورت‌های اتصال

برای اتصال دستگاه‌هایی همچون DVD، لپ تاپ یا دیگر دستگاه‌های پخش رسانه ‌نیاز به پورت‌های مخصوصی است. در هنگام خرید تلویزیون باید توجه‌داشته‌باشید که صفحه‌نمایش مورد نظر دارای پورت‌های HDMI برای اتصال دیگر دستگاه‌ها باشد. تلویزیون‌های جدید معمولاً فقط از HDMI پشتیبانی می‌کنند؛ در صورتی که قصد اتصال تجهیزات قدیمی تر را دارید، باید از مبدل‌های خاصی مانند S-video استفاده‌کنید.

 

صدای تلویزیون

عملکرد بلندگو اغلب هنگام خرید تلویزیون نادیده‌گرفته‌می‌شود. در حین خرید تلویزیون باید توجه‌داشته‌باشید که ‌صدای آن واضح و با فرکانس بالا شنیده‌شود. در صورتی که با تلویزیون بازی می‌کنید یا فیلم‌های زیادی با آن تماشا می‌کنید، می‌توانید سیستم صوتی جداگانه‌ای را برای تلویزیون خود خریداری کنید.

 

تلویزیون‌های 3 بعدی

تلویزیون‌های 3 بعدی به دلیل کمبود محتوای مناسب و نیاز به عینک مخصوص که ‌اغلب موجب سردرد می‌شود، محبوبیت زیادی ندارند؛ بنابراین در صورتی که هزینه‌زیادی برای خرید تلویزیون ندارید، طبق مطالعات و تحقیقات راهنمای خرید تلویزیون شوکت کالا، بهتر است از خرید این نوع از صفحات نمایش خودداری کنید.

راهنمای خرید تلویزیون مناسب برای گیمینگ

تلویزیون‌هایی که مخصوص بازی کردن با کنسول‌های پیشرفته مثل PS4، PS5، Xbox و … هستند باید ویژگی‌های خاصی داشته‌باشند که در این قسمت به آن می‌پردازیم.

رزولوشن تصویر تلویزیون‌های مخصوص گیمینگ

برای کنسول‌های بازی PS5 یا Xbox seriesX که کیفیت بازی‌های‌شان 4K است حتما باید تلویزیون 4K با قابلیت HDR خریداری کنید؛ اما اگر کنسول بازی‌تان PS4 یا X box 360 است می‌توانید از تلویزیون‌های 2K یا Full HD هم استفاده کنید.

فناوری ساخت صفحه نمایش تلویزیون مخصوص گیمینگ

همانطور که در بالا اشاره کردیم صفحه نمایش تلویزیون‌ها با فناوری‌های مختلفی ساخته می‌شوند. برای گیمینگ تلویزیون شما حتما باید یا QLED یا OED باشد تا تصویری که دریافت می‌کنید کیفیت مطلوب و کنتراست و شارپنس مناسب را داشته باشد.

Refresh Rate فناوری دیگر برای تلویزیون‌های گیمینگ

رفرش ریت یا نرخ نوسازی موردی است که برای گیمینگ بسیار حائز اهمیت است. نرخ نوسازی همان به‌روز رسانی تصویر در هر ثانیه توسط تلویزیون است که هرچه عدد آن بیشتر باشد، سرعت به‌روز رسانی و تغییر تصاویر بیشتر و خروجی نمایش تصویر روان‌تری خواهد بود.

معمولا تلویزیون‌هایی که برای گیمینگ استفاده نمی‌شوند 60 هرتز رفرش ریت دارند اما برای تلویزوین‌های گیمینگ دنبال رفرش ریت 120 هرتز باشید.

البته که در خرید تلویزیون گیمینگ بودجه شما بسیار تعیین کننده است اما اگر محدودیت بودجه ندارید حتما مواردی که در این قسمت گفتیم را در خریدتان لحاظ کنید.

پر فروش‌ترین تلویزیون‌های بازار ایران

به نظر شما پرفروش‌ترین تلویزیون‌های بازار ایران کدامند؟! برای اطلاع از پرفروش‌ترین تلویزیون‌های ایران به ‌سایت رسمی دیجی کالا سری زدیم و از بین تمامی مارک‌ها و برندهای موجود نام برندهایی همچون آوکس، فیلیپس، اسنوا، ال جی، سامسونگ، دوو، جی پلاس، مستر تک، سونی و برندهای دیگر همچون ایکس ویژن، تی سی ال،پاناسونیک،شهاب و‌هایسنس و بیشتر به چشم می‌خورد.

با کلیک روی تلویزیون‌های جی پلاس و تلویزیون‌های دوو، بهترین مدل‌های این 2 برند را انتخاب و خریداری کنید. در صورت سوال از کارشناسان ما از طریق وب سایت شوکت کالا کمک بگیرید.

پرفروش ترین تلویزیون ها در بازار ایران

معرفی و ویژگی تلویزیون‌های خوب موجود در بازار

پس از بررسی راهنمای خرید تلویزیون به صورت جامع، در ادامه‌قصد داریم نگاهی به برترین تلویزیون‌های روز دنیا و بازار در تابستان 2020 بیاندازیم:

LG B9 OLED

LG B9 از فناوری ساخت OLED بهره‌مند شده‌ و دارای کیفیت تصویر فوق العاده‌ای است. از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این تلویزیون می‌توان به پاسخ دهی لحظه‌ای و تاخیر ورودی کم، طیف گسترده‌رنگ‌ها، 4 پورت HDMI 2.1 و زاویه‌دید خوب اشاره‌کرد.

SAMSUNG Q80/Q80R QLED

در صورتی که نگران سوختگی تصویر تلویزیون خود هستید، می‌توانید از سری تلویزیون‌های QLED انتخاب کنید. از جمله‌ ویژگی‌های این سری از تلویزیون‌های سامسونگ می‌توان به ‌برنامه‌های متعدد، بازی‌های با کیفیت HDR، نمایش رنگ سیاه‌ عمیق و طیف رنگی گسترده ‌اشاره‌کرد.

VIZIO P SERIES QUANTUM X 2019

این تلویزیون دارای زاویه‌دید محدودی است و از هر زاویه‌ به دقت و با کیفیت قابل رویت نیست؛ اما دارای ویژگی‌های خاص و فوق العاده‌ای است که عبارتند از نور پس زمینه‌کامل، زمان پاسخ سریع، روشنایی حداکثری و نمایش رنگ سیاه‌عمیق.

Sony X950G

Sony X950G یک تلویزیون خاص و چشمگیر با فناوری 4K و کیفیت تصویر عالی است. از جمله‌ ویژگی‌های برجسته ‌این سری از سونی می‌توان به ‌قابلیت روشنایی و کنتراست بالا، دقت و وسعت طیف رنگ و زمان پاسخگویی مناسب اشاره‌کرد.

راهنمای خرید تلویزیون شوکت کالا، علاوه‌بر موارد گفته‌شده ‌شما را دعوت به ‌مشاهده ‌دیگر تلویزیون‌های جدیدتر و به روزتر همچون LG E9 OLED، LG C9 OLED، Sony A8H OLED، Sony A9F OLED و Samsung Q90/Q90R QLED نیز می‌کند.

مروری بر فاکتورهای خرید یک تلویزیون خوب

با توجه ‌به ‌فاكتورهای ذکرشده‌ در راهنمای خرید تلویزیون، برای خرید بهترین تلویزیون ابتدا اندازه‌ تلویزیون را بر اساس مکانی که ‌قصد نصب آن را دارید، مشخص کنید؛ در صورتی که به ‌دنبال خرید تلویزیون مقرون به صرفه‌تر هستید، بهتر است مدلی با قابلیت LED خریداری‌کنید؛ این نوع از TVها در همه‌ ابعاد در دسترس هستند و برای تماشای تمامی محتواها و بازی‌ها مناسب می‌باشند.

در هنگام خرید TV اگر هزینه‌ کافی دارید، بهتر است ابتدا صفحات نمایش 4K با قابلیت پشتیبانی از HDR را در نظر داشته‌باشید؛ چرا که رنگ و کیفیت بالاتری نسبت به دیگر صفحات نمایش دارند؛ در صورتی که ‌قادر به پرداخت هزینه‌ بیشتری هستید، می‌توانید مدلهای جدیدتر شرکت‌های الجی یا سونی با فناوری OLED یا حتی برند سامسونگ، TCL یا Vizio با قابلیت QLED را در نظر بگیرید.

در زمان انتخاب تلویزیون به مواردی همچون، تعداد پورت‌های اتصال نیز توجه‌کنید، در صفحات نمایش 4Kنیز به دنبال پورت HDMI 2.1 باشید. آپشن‌های اضافه‌تری همچون گیرنده‌دیجیتال نیز مزیت رقابتی ویژه‌ای در خرید تلویزیون محسوب می‌شوند. در آخر، راهنمای جامع خرید تلویزیون شوکت کالا، توصیه‌می‌کند که ‌از خرید هر نوع برند غیرآشنا و ناشناخته‌ای خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *