ماشین ظرفشویی

راهنمای نصب ماشین ظرفشویی جی پلاس

مراحل نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی جی پلاس

اگر به‌تازگی یک ماشین ظرفشویی جی پلاس خریده‌اید، احتمالا برای استفادۀ هرچه سریع‌تر از آن هیجان‌زده هستید. نصب این دستگاه، یک پروسۀ بسیار مهم است که اگر به‌درستی انجام نشود، ماشین ظرفشویی شما را با اختلال مواجه خواهد کرد. این موضوع را هم در نظر داشته‌باشید که اگر بخواهید از گارانتی دستگاه خود استفاده کنید، باید از تکنسین شرکت، برای نصب آن کمک بگیرید.

با وجود تمام این موارد، اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به نصب ماشین ظرفشویی جی پلاس خود اقدام کنید، به یک راهنما نیاز خواهید داشت؛ در این مطلب همراه ما باشید تا نحوۀ نصب آن را به شما آموزش دهیم.

 

نصب ماشین ظرفشویی جی پلاس

مراحل نصب و راه‌اندازی ماشین ظرفشویی جی پلاس

مراحل نصب و راه‌اندازی ماشین ظرفشویی جی پلاس را در این قسمت برای شما شرح می‌دهیم؛ با ما همراه باشید.

 

  • مرحلۀ اول: آماده‌سازی مقدمات نصب ماشین ظرفشویی جی پلاس

ابتدا دستگاه خود را به محل موردنظر در آشپزخانه منتقل و آن را از بسته‌بندی خارج کنید. ماشین ظرفشویی جی پلاس را از لحاظ ظاهری بررسی کنید تا مطمئن شوید که در حین حمل، آسیبی به آن وارد نشده است. تمامی قطعات موجود در بسته را با آنچه در دفترچه راهنمای دستگاه ذکر شده است تطابق دهید و در صورت وجود هرگونه کم‌ و کاستی، موضوع را به اطلاع شرکت برسانید.

برای نصب این دستگاه، به ابزارهایی مانند پیچ گوشتی، بست، انبردست و… نیاز خواهید داشت. دقت داشته‌باشید که اتصالات الکتریکی و لوله‌کشی محل باید توسط یک فرد متخصص انجام شود؛ در غیر این صورت اگر دستگاه شما آسیب ببیند، نمی‌توانید از گارانتی آن استفاده کنید.

انتخاب مکان مناسب برای نصب ماشین ظرفشویی جی پلاس

  • مرحلۀ دوم: انتخاب محل مناسب

پیش از نصب دستگاه مطمئن شوید که محل موردنظر دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • لولۀ فاضلاب، شیر تأمین آب و پریز برق، در فضای موردنظر تعبیه شده‌باشند.
  • محل نصب دستگاه باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که فاصلۀ ماشین ظرفشویی تا سینک، شیر آب و فاضلاب، زیاد نباشد.
  • مکان موردنظر نباید در معرض تابش نور خورشید قرار داشته باشد.
  • مکان مورنظر نباید با فاصلۀ اندک از منابع گرمازا مانند بخاری، شوفاژ یا اجاق گاز انتخاب شود.
  • سطح زیر دستگاه کاملا صاف و یک‌دست باشد. هرگز دستگاه را روی فرش یا موکتی با پرزهای بلند قرار ندهید؛ زیرا مانع خنک شدن دستگاه خواهد شد.
  • اگر قصد دارید ماشین ظرفشویی را داخل کابینت نصب کنید، ابتدا باید ابعاد دستگاه خود را اندازه بگیرید؛ سپس ابعاد کابینت موردنظر را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که ماشین ظرفشویی پس از قرارگرفتن داخل آن، از هر طرف حداقل 5 سانتی‌متر فاصله داشته باشد.
  • فاصلۀ ماشین ظرفشویی از دیوار باید حداقل 5 تا10 سانتی‌متر باشد.
  • برای اینکه به‌راحتی بتوانید ظروف خود را داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید، بهتر است جلوی دستگاه حداقل 70 سانتی‌متر فضا وجود داشته باشد.

با توجه به نکات مطرح‌شده، پیشنهاد می‌شود که دستگاه خود را در سمت راست یا چپ سینک ظرفشویی نصب کنید تا علاوه بر نزدیک‌بودن به سینک، دسترسی مناسبی نیز به شیر آب و فاضلاب داشته باشد.

نصب شلنگ آب ماشین ظرفشویی جی پلاس

  • مرحلۀ سوم: اتصال شلنگ آب

برای نصب شلنگ آب، ابتدا ماشین ظرفشویی را در نزدیکی محل موردنظرتان قرار دهید؛ البته باید زاویۀ آن را طوری تنظیم کنید که به‌راحتی به پشت دستگاه دسترسی داشته‌باشید. اگر دستگاه شما دو شیر ورودی برای آب سرد و گرم دارد، بهتر است شیر آب سرد را برای اتصال شلنگ انتخاب کنید.

پیش از وصل‌کردن شلنگ ماشین ظرفشویی به شیر ورودی، کیفیت آب مصرفی را بررسی کنید. اگر کیفیت آب مطلوب نیست، بهتر است یک فیلتر مناسب بخرید و آن را در محل ورودی آب قرار دهید. دقت داشته باشید که فشار آب موردنیاز برای ماشین ظرفشویی جی پلاس بین ۳/۰ تا 10 است؛ بنابراین اگر فشار آب بیشتر از این مقدار بود، باید از کاهندۀ فشار آب نیز کمک بگیرید.

نکته: هرگز از شلنگ‌های قدیمی برای اتصال دستگاه خود به شیر آب استفاده نکنید.

پس از وصل‌کردن سرِ شلنگ مخصوص به شیر وروردی، بست دور آن را با کمک انبردست محکم کنید؛ سپس یک سطل مناسب را زیر شلنگ قرار دهید و آب را باز کنید تا آلودگی و جرم‌های موجود در لوله خارج شوند و به آب زلال برسید. در مرحله بعد، مطمئن شوید که شلنگ شما نشتی ندارد. شیر آب را ببندید و سر دیگر شلنگ را به ماشین ظرفشویی وصل کنید.

نصب شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی جی پلاس

  • مرحلۀ چهارم: اتصال شلنگ تخلیه

شلنگ تخلیۀ ماشین ظرفشویی، معمولا به‌طور مستقیم به محل تخلیۀ زیر سینک وصل می‌شود. اگر سینک ظرفشویی شما فضایی برای این اتصال ندارد، می‌توانید یک رابط مناسب تهیه کنید. اکنون وقت آن است که سر شلنگ تخلیۀ ماشین ظرفشویی جی پلاس با کمک یک بست و در محل تعیین‌شده زیر سینک، محکم کنید.

فراموش نکنید که شلنگ تخلیه دستگاه باید به شکل S نصب شود و پیچ‌خوردگی نیز نداشته باشد تا عمل تخلیه به‌درستی انجام شود. برای این منظور، وسط شلنگ را به انتهای کابینت یا خود دستگاه آویزان کنید تا در ارتفاع 55 تا 100 سانتی‌متر قرار بگیرد. در نظر داشته باشید که این شلنگ نباید بیشتر از 4 متر طول داشته باشد.

برای آنکه کاملا متوجه چگونگی انجام این مرحله شوید، حتما مقاله ” راهنمای نصب شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی ” را مطالعه کنید.

تراز کردن در حین نصب ماشین ظرفشویی جی پلاس

  • مرحلۀ پنجم: ترازکردن دستگاه

پس از تمام‌شدن مراحل نصب ماشین ظرفشویی جی پلاس، نوبت به ترازکردن آن می‌رسد. به‌خاطر داشته باشید که اگر ماشین ظرفشویی به‌درستی تراز نشود، عملکرد دستگاه دچار اختلال خواهد شد.

در دو طرف پایین ماشین ظرفشویی، پیچ‌هایی وجود دارند که ارتفاع پایه‌ها را تنظیم می‌کنند. برای تنظیم این ارتفاع، باید پیچ‌های جلویی در دو سمت دستگاه را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. با این کار، پایه‌های عقب ماشین ظرفشویی نیز تراز خواهند شد.

 

  • مرحلۀ ششم: اتصال به برق و بررسی نهایی

در مرحله آخر، ماشین ظرفشویی را به آرامی به داخل کابینت منتقل و به برق وصل کنید. پریز برقی که قصد استفاده از آن را دارید، باید دارای سیم اتصال به زمین باشد. فراموش نکنید که شما باید آمپر موردنیاز دستگاه را بررسی کنید و در صورت لزوم، از یک محافظ برای اتصال دستگاه به برق کمک بگیرید. معمولا فیوز موردنیاز برای نصب ماشین ظرفشویی جی پلاس، 16 آمپر است.

زمانی‌که برای اولین بار از ماشین ظرفشویی جی پلاس استفاده می‌کنید، شلنگ‌ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که در هیچ کدام از آن‌ها نشتی وجود ندارد.

نکات ایمنفی حین استفاده از ماشین ظرفشویی جی پلاس

نکات ایمنی هنگام نصب و استفاده از ماشین ظرفشویی جی پلاس

برای اینکه دستگاه شما عمر طولانی‌تری داشته باشد و دچار آسیب نشود، بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

  • هرگز ماشین ظرفشویی را به پریزهای چندتایی وصل نکنید.
  • هنگام کشیدن ماشین ظرفشویی از برق، حتما دوشاخه را نگهدارید و سیم آن را نکشید.
  • هرگز آب یا دیگر محصولات شیمیایی را جهت تمیز‌کردن دستگاه، به بدنه آن اسپری نکنید.
  • در هنگام قراردادن ظروف داخل دستگاه، حتما به ظرفیت آن توجه داشته باشید.
  • بهتر است در زمان‌هایی که از ماشین ظرفشویی جی پلاس استفاده نمی‌کنید، آن را از برق بکشید.

 برای افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی خود حتما مقاله ” راهنمای نگهداری از ماشین ظرفشویی ” را مطالعه کنید.

امکانات و برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی جی پلاس

آشنایی با برخی از امکانات ماشین ظرفشویی جی پلاس

حال که ماشین ظرفشویی جی پلاس خود را با موفقیت نصب کردید، بهتر است با برخی از امکانات این دستگاه نیز آشنا شوید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از آن‌ها استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های اصلی ماشین‌های ظرفشویی جی پلاس، داشتن موتور هوشمند BLDC است. این موتور، به شما کمک می‌کند تا با وجود استفاده از برنامه‌های شست‌وشوی متنوع، کمترین مصرف انرژی را داشته باشید.

برنامه‌های شست‌وشو در ماشین ظرفشویی جی پلاس

  • برنامۀ ظرفیت نیمه (Half Load):

اگر ظروف شما به‌قدری نیست که کل دستگاه را پر کند، می‌توانید از این برنامه استفاده کنید تا علاوه بر کاهش مصرف انرژی، شست‌وشوی ظروف نیز به‌درستی انجام شود.

  • برنامۀ شست‌‌وشوی مخصوص ظروف مختلف (Mix Wash):

این برنامه، برای موقعیت‌هایی مناسب است که قصد دارید انواع مختلف ظروف مانند ظروف شیشه‌ای، قابلمه و‌… را به‌طور همزمان بشویید.

  • برنامۀ شستوشوی سریع (Quick):

این برنامه می‌تواند ظروف شما را در مدت 30 دقیقه و با مصرف کمترین میزان انرژی، بشوید؛ البته برنامه شستشوی سریع، ظروف را خشک نمی‌کند و تنها زمانی مناسب است که ظروف شما چندان کثیف نباشند.

  • برنامۀ خودکار (Auto):

این برنامه، با توجه به مقدار کثیفی ظروف و به‌طور اتوماتیک، دما، زمان و الگوریتم شست‌وشوی مناسب را برای آن‌ها مشخص می‌کند.

  • برنامۀ شست‌وشوی پرقدرت (Intensive):

اگر ظروف شما لکه‌های سرسختی داشته باشند، این برنامه برای شست‌وشوی آن‌ها مناسب خواهد بود.

  • برنامۀ Self-clean:

برای اینکه ماشین ظرفشویی بوی نامطبوعی نگیرد، باید به‌طور مرتب آن را تمیز کنید. شما می‌توانید با انتخاب این برنامه، داخل ماشین ظرفشویی جی پلاس را شست‌وشو دهید؛ فراموش نکنید که هنگام استفاده از این برنامه، نباید هیچ ظرفی داخل دستگاه قرار دهید.

  • قفل کودک:

این برنامه، در تمامی ماشین‌های ظرفشویی جی پلاس وجود دارد و شما می‌توانید با انتخاب آن، تمامی دکمه‌های دستگاه را غیرفعال کنید تاکودکان نتوانند تنظیمات دستگاه را تغییر دهند.

 

کلام آخر

در این مطلب، راهنمای نصب ماشین ظرفشویی جی پلاس را برای شما شرح دادیم. نصب ماشین ظرفشویی، کار چندان دشواری نیست؛ اما درصورتی‌که نکات مطرح‌شده در این مطلب را به‌دقت رعایت نکنید، ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری به دستگاه شما وارد شود. با توجه به این موضوع، اگر توانایی و تخصص لازم را در این زمینه ندارید، بهتر است کار را به تکنسین‌های کاربلد بسپارید.

توضیحات عنوان‌شده در این مطلب، برای نصب تمامی مدل‌های ماشین ظرفشویی جی‌پلاس قابل‌استفاده هستند؛ با این وجود اگر پرسشی در این زمینه دارید، می‌توانید از طریق بخش دیدگاه‌ها، سوالات خود را مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *