ماشین ظرفشویی

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

پیشرفت تکنولوژی راه خود را به لوازم خانگی نیز باز کرده است. این روزها اغلب کارهای منزل توسط لوازم خانگی که به صورت هوشمند تولید شده اند انجام می شود. از لوازم بسیار بزرگ گرفته تا کوچکترین آن ها… بسیاری از این لوازم به خانم های خانه دار کمک می کنند تا بدون دخالت دست و صرف انرژی کارهای خود را انجام دهند. پس در هنگام خرید آنها باید نهایت دقت را به کار برد.در این مطلب تصمیم داریم به راهنمای خرید ماشین ظرفشویی به صورت جامع بپردازیم. از این رو تا پایان این مقاله با شوکت کالا همراه باشید!!

با انواع ماشین ظرفشویی آشنا شوید؟

قبل از آنکه بخواهیم به بررسی ویژگی های مورد نیاز برای خرید یک ماشین ظرفشویی بپردازیم، بهتر است با انواع آنها آشنا شویم. ماشین های ظرفشویی تنوع زیادی ندارند و اغلب آن ها در سه مدل مختلف تولید می شوند که این سه مدل عبارتند از:

ماشین ظرفشویی توکار:این ماشین های ظرفشویی معمولا در اکثر خانه ها دیده می شوند. این نوع از ماشین ظرفشویی در داخل قسمت هایی از کابینت ها قرار می گیرد که مخصوص آن در نظر گرفته شده است. ماشین های ظرفشویی توکار، به دلیل قرار گرفتن در داخل محفظه، فضای کمتری را اشغال می کند. در اغلب آشپزخانه های مدرن این نوع از ماشین ظرفشویی استفاده می شود.

ماشین ظرفشویی رومیزی:ماشین های ظرفشویی رومیزی، همانطور که از نامشان پیداست روی میز یا همان کابینت ها قرار می گیرند. البته این ماشین ظرفشویی ها ظرفیت کمتری نسبت به ظرفشویی های توکار دارند و صرفا برای خانواده های کم جمعیت مناسب می باشند.

ماشین ظرفشویی ایستاده:این نوع از ماشین های ظرفشویی اغلب ظرفیت های بالاتری را حتی نسبت به ماشین های ظرفشویی توکار دارند. اغلب افرادی که دارای خانواده های پر جمعیت هستند، به سراغ این نوع از ماشین های ظرفشویی می روند.

چه مدل ظرفشویی بخریم؟

نکات مهم در هنگام خرید ماشین ظرفشویی

هنگامی که می خواهید یک ماشین ظرفشویی خریداری کنید، قبل از توجه به زیبایی آن باید ویژگی هایش را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه به چندین ویژگی که در هنگام خرید یک ماشین ظرفشویی باید مورد توجه قرار دهید، اشاره کرده ایم:

توجه به برند و کشور سازنده

از آنجا که طرفداران ماشین ظرفشویی زیاد شده اند، برندهای مختلفی اقدام به تولید آن کرده اند اما به طور کلی بهتر است برای خرید لوازم خانگی به سراغ برندهای مطرح و معتبر بروید. برای خرید با توجه به بودجه خود یک برند معتبر و با کیفیت را انتخاب کنید.

ظرفیت دستگاه

معمولا ماشین های ظرفشویی در ظرفیت های 6 تا 15 نفره تولید و به بازار عرضه می شوند. حتما با توجه به تعداد اعضای خانواده و حجم ظرفهایی که قصد شستشوی آنها را دارید، ظرفیت مناسب را انتخاب کنید.

فضای مناسب

همانطور که در بالا هم اشاره شد، هر ماشین ظرفشویی برای یک فضایی مناسب است. به عنوان مثال برای افرادی که آشپزخانه شان مدرن است، انتخاب یک ماشین ظرفشویی توکار می تواند گزینه بهتری باشد. برای افرادی که متراژ آشپزخانه آن ها کوچک است، ماشین ظرفشویی رو میزی گزینه خوبی است؛ بنابراین اولین گام برای انتخاب یک ماشین ظرفشویی توجه به فضایی است که در اختیار دارید.

علاوه بر این باید به ابعاد ماشین ظرفشویی نیز توجه داشته باشید تا بتواند به خوبی و در مکانی که برای آن در نظر گرفته اید، قرار گیرد.

برنامه های ماشین ظرفشویی

برنامه های ماشین ظرفشویی به شما کمک می کند تا با توجه به نیازتان ظروف را بشویید. وجود چند برنامه اصلی را در ماشین ظرفشویی در نظر بگیرید. البته باید بگوییم که برخی برنامه ها ممکن است در ماشین های ظرفشویی متفاوت باشند و کاربرد چندانی نداشته باشند.

جنس مخزن ماشین ظرفشویی

سعی کنید ماشین های ظرفشویی را انتخاب کنید که از جنس فولاد ضد زنگ باشند. اگر مخزن ماشین ظرفشویی شما از جنس پلاستیکی باشد، معمولا ارزان قیمت تر است اما به زودی ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد. لازم به ذکر است که ماشین های ظرفشویی که مخزن استیل دارند، معمولا رسوب نمی گیرند و لک نمی شوند.

اندازه قفسه های ماشین ظرفشویی

در هنگام خرید اندازه قفسه ها را مورد بررسی قرار دهید. باید اندازه این قفسه ها با ظروف شما هماهنگی داشته باشند.برخی از ماشین های ظرفشویی دارای قفسه های شیب دار هستند که باعث می شود ظروف با اندازه های مختلف را در آن قرار دهید.

میزان مصرف آب در حین شستن ظروف

برخی از ماشین های ظرفشویی، در هنگام شستن ظروف، آب بیشتری مصرف می کنند. این یک ویژگی منفی برای ماشین های ظرفشویی است. حتما در هنگام خرید به میزان مصرف آب ظرفشویی دقت داشته باشید. توجه کنید که برخی از برنامه های موجود در ماشین های ظرفشویی به صورت خودکار در میزان مصرف آب صرفه جویی می کنند.

فیلتر

در ماشین های ظرفشویی جدیدتر، سیستمی به نام فیلتر غذا وجود دارد. این سیستم باعث می شود تا غذای باقی مانده روی بشقاب ها، با استفاده از آسیابی کهدر این ماشین ها وجود دارد، خرد شده و به همراه آب خروجی از ماشین خارج شود.در صورت عدم وجود این فیلتر، باید ظروف را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی با یک دستمال پاک کنید.

قابلیت شستشوی هوشمند

این قابلیت باعث می شود تا شعاع نور از میان آب موجود در ماشین ظرفشویی عبور داده شود و بنابراین شفافیت آب اندازه گیری می شود. این فرایند به ماشین ظرفشویی کمک می کند تا میزان کثیف بودن آب موجود در آن را بسنجد. بنابراین در ادامه زمان های خالی شدن و تعویض آب توسط این فرایند به صورت هوشمند مشخص می شود.

سیستم گرم کننده آب

اگرچه اغلب ماشین های ظرفشویی به آب گرم منازل متصل می شوند، اما گاهی برای شستشوی ظروف کثیف تر نیاز به درجه حرارت های بالاتریاست. از این رو ماشین های ظرفشویی جدیدتر دارای قابلیت گرم کردن آب هستند تا بتوانند دمای مورد نیاز برای شستن ظروف را مشخص کنند.

اندازه سوراخ های آبفشان

داخل ماشین های ظرفشویی بازوهایی وجود دارد که عمل شستشو را انجام می دهند، این سوراخ ها آب را با فشار خارج می کنند و به ظروف می پاشند. سوراخ های موجود روی این بازوها که دارای سایز ریزتری باشند، برای شستشو مناسب تر هستند.

خشک کردن ظروف

استفاده از سیستم خشک کن ظروف باعث مصرف برق زیاد می شود اما برخی از ماشین های ظرفشویی که دارای محفظه داخلی از جنس استیل هستند، به دلیل نگه داشتن گرما وحرارت در داخل خود، عمل خشک کردن ظروف را به صورت عادی و بدون نیاز به مصرف برق و انرژی انجام می هند.

صدای ماشین ظرفشویی

به سر و صدای ماشین ظرفشویی خود توجه کنید. برخی از ماشین های ظرفشویی در هنگام استفاده و کار کردن سرو صدای زیادی را ایجاد می کنند اما برخی دیگر از ماشین های ظرفشویی وجود دارند که به دلیل داشتن دیواره های عایق کاری شده، به هیچ عنوان در هنگام استفاده صدایی را ایجاد نخواهند کرد.

سیستم کنترل بخار

این سیستم باعث می شود بخار موجود در ماشین ظرفشویی پس از شستشوی ظروف کنترل شود. در ماشین های ظرفشویی که از این قابلیت برخوردار نیستند، بخار های باقی مانده باعث ایجاد لک روی ظروف می شوند.

رتبه مصرف انرژی

رتبه مصرف انرژی نشان دهنده میزان مصرف دستگاه است. A+++ مصرف پایین تری نسبت به رتبه بندی های دیگر انرژی دارد. از این رو سعی کنید در هنگام خرید حتما به برچسب انرژی نیز توجه داشته باشید!

گارانتی و خدمات پس از فروش

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که در هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید به آن توجه داشته باشید، گارانتی دستگاه است. گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه به شما اطمینان می دهند که در صورت عدم کارکرد درست ماشین ظرفشویی، به راحتی نمونه جدیدی دریافت یا دستگاه مورد نظر را به سرعت تعمیر کنید.

نکات مهم در هنگام خرید ماشین ظرفشویی

سخن آخر

با توجه به فاكتورهای ذکر شده در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی، برای خرید بهترین ماشین ظرفشویی ابتدا فضای مناسب را بر اساس مکانی که قصد قرار دادن آن را دارید، مشخص کنید.سپس به دیگر فاکتورها همچون برنامه های شستشو، قابلیت هوشمند و … توجه کنید. در صورتی که به دنبال خرید ماشین ظرفشویی مقرون به صرفه تر هستید، بهتر است ماشین ظرفشویی با برنامه ها و قابلیت های کمتر خریداری کنید؛ با این حال حتما باید مصرف انرژی، گارانتی، جنس مخزن و برند سازنده را مورد توجه و ارزیابی قرار دهید.

در آخر، راهنمای خرید ماشین ظرفشویی شوکت کالا، توصیه می کند که از خرید هر نوع برند غیر آشنا و ناشناخته ای جدا خودداری کنید. برای خرید پیشنهاد می کنیم از مدل های ماشین ظرفشویی دوو و ماشین ظرفشویی جی پلاس ما نیز دیدن فرمایید.

2 دیدگاه در “راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

  1. محمد ربیعی گفت:

    سلام
    مطلب جالبی بود اطلاعاتم در مورد ظرفشویی واقعا زیاد شد، عواملی که گفته شده بود در خرید ظرفشویی در نظر می گیرم

    1. نیما تفنگ ساز گفت:

      سلام
      خواهش میکنم قربان بازم اگر سوالی بود بفرمائید در خدمتون هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *