ماشین لباسشویی

راهنمای نصب شیر آب ماشین لباسشویی

راهنمای نصب شیر آب ماشین لباسشویی

هنگامی‌که قصد خرید یک ماشین لباسشویی را دارید، ابتدا باید مکان مناسب را برای نصب آن انتخاب کنید و شرایط موردنیاز را فراهم آورید. یکی از ضروری‌ترین فاکتورهایی که برای عملکرد صحیح ماشین لباسشویی به آن نیاز دارید، شیر آب ورودی است؛ زیرا در صورت نبود این شیر، ماشین لباسشویی شما پر نمی‌شود یا ممکن است در زمان خاموشی دستگاه، آب وارد آن شود.

محل مناسب برای نصب ماشین لباسشویی

در برخی از مواقع ممکن است مکانی که برای نصب ماشین انتخاب کرده‌اید شیر آب مناسب نداشته باشد یا مجبور به تعویض آن شوید. در این مطلب همراه ما باشید تا نحوۀ نصب شیر آب ماشین لباسشویی را برای شما شرح دهیم.

 

آشنایی با کارکرد شیر آب ورودی ماشین لباسشویی

شیر آب ماشین لباسشویی، معمولا دو خروجی دارد که یکی برای اتصال به شلنگ آب گرم و دیگری برای شلنگ آب سرد تعبیه شده‌اند؛ البته برخی از ماشین‌های لباسشویی، تنها یک شلنگ ورودی آب دارند که معمولا به ورودی آب سرد متصل می‌شود. بهتر است بدانید که شست و شوی لباس‌ها در این نوع ماشین‌های لباسشویی، با آب سرد انجام نمی‌شود؛ بلکه این آب، از طریق المنت موجود در محفظۀ داخلی دستگاه و با توجه به برنامۀ شست وشوی انتخابی، گرم خواهد شد. این دستگاه‌ها، انرژی بیشتری مصرف می‌کنند.

هر کدام از خروجی‌های شیر آب، یک سیم مغناطیسی دارند و از طریق آن کنترل می‌شوند. ماشین لباسشویی، با توجه به سیگنال تنظیمات دمایی شست‌وشو، ورودی آب را به کمک جریان برق، باز و بسته می‌کند.

اگر شیر ورودی آب دچار مشکل شود، ممکن است میزان آب وارد‌شده به ماشین لباسشویی به اندازۀ کافی نباشد و دستگاه نتواند کار خود را به‌درستی انجام دهد. از طرفی، در چنین شرایطی، دمای آب نیز به حد ایدئال نمی‌رسد و عملیات شست‌و‌شو دچار اختلال می‌شود. در صورت بروز چنین مشکلی، باید پیش از استفاده از دستگاه، شیر آب ورودی را تعویض کنید.

 

نحوۀ نصب شیر آب لباسشویی

حال که با کارکرد و اهمیت شیر آب ماشین لباسشویی آشنا شدید، بهتر است مراحل نصب آن را آغاز کنید. اگر قصد تعویض شیر آب را دارید، حتما پیش از آغاز کار، دوشاخۀ دستگاه را از برق جدا کنید و مطمئن شوید که برقی در دستگاه جریان ندارد.

ابزار مورد نیاز برای نصب شلنگ آب ماشین لباسشویی

 

  • قدم اول: فراهم‌کردن ابزارآلات موردنیاز

برای اینکه شیر آب خود ماشین لباسشویی خود را نصب کنید، نیاز به ابزارهایی مانند پیچ‌گوشتی، انبردست و… خواهید داشت. علاوه بر این، مطمن شوید شیر آبی که قصد نصب آن را دارید، تمیز، سالم و جدید باشد.

تعویض شیر آب ماشین لباسشویی

 

  • قدم دوم:بازکردن شلنگ‌ها و پنل بالایی در صورت تعویض شیر

اگر قصد تعویض شیر را دارید، باید ابتدا شلنگ قدیمی آب را باز کنید. در این صورت بهتر است یک حوله یا سطل مناسب را زیر دست خود نگهدارید تا آب باقی‌مانده در شلنگ روی زمین نریزد. درصورتی‌که محیط اطراف یا زیر ماشین لباسشویی خیس شد، بلافاصله آن را به کمک حوله پاک کنید تا به دستگاه شما آسیبی وارد نشود.

پس از انجام این‌کار، باید پنل پشت دستگاه را باز کنید و آن را به سمت عقب بکشید. بعد از باز‌کردن پنل، شیرهای ورودی ماشین لباسشویی مشخص خواهند شد. شلنگ قدیمی را به‌آرامی خارج و بست‌های آن را باز کنید.

 

قدم سوم: نصب شیر آب ورودی جدید

پس از آنکه شیر قدیمی را از جای خود خارج کردید، شیر جدید را جایگزین آن کنید. شلنگ‌ها و اتصالات موجود را به کمک یک بست، به شیر آب جدید ببندید. دقت کنید که شلنگ‌ها به‌درستی به شیر آب و دستگاه متصل شده باشند تا نشتی آب اتفاق نیفتد. پس از اتصال شلنگ‌ها به دستگاه، پنل را ببندید؛ اما دقت کنید که پیچ‌ها را بیش از اندازه نچرخانید تا هرز نشوند.

 

قدم چهارم: بررسی نهایی

در مرحله پایانی، برای اینکه از نصب صحیح شیر ورودی مطمئن شوید، دستگاه را روشن و بررسی کنید که نشتی آب وجود نداشته باشد.

 

نکات مهم برای نصب شیرآب ماشین لباسشویی

نکات مهم برای نصب یا تعویض شیر آب ورودی ماشین لباسشویی

چنانچه قصد تعویض شیر قدیمی یا نصب شیر آب ورودی جدید ماشین لباسشویی را دارید، باید نکات ایمنی را رعایت کنید. به‌خاطر داشته باشید که تعمیر لوازم برقی بدون داشتن آگاهی و توانایی کافی، ممکن است علاوه بر آسیب رساندن به دستگاه، موجب برق گرفتگی یا آسیب به خودتان نیز بشود؛ بنابراین بهتر است نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • حتما پیش از انجام تعمیرات، دوشاخۀ دستگاه را بکشید. برای اطمینان بیشتر، پس از کشیدن دوشاخه از برق، روی پنل ماشین لباسشویی کلیک کنید تا مطمئن شوید که دستگاه برق ندارد.
  • برای تعویض یا نصب شیر ورودی، از لوازم ایمنی مانند دستکش مناسب و ابزار مخصوص استفاده کنید.
  • اگر دانش لازم را برای این‌کار ندارید، آن را به افراد متخصص بسپارید تا ناخواسته باعث آسیب به دستگاه یا خسارت‌های جانی نشوید.

 نکته: همه مواردی که تا اینجا گفته شد، برای همه نوع ماشین لباسشویی صدق میکند؛ این که شما تصمیم به خرید ماشین لباسشویی دوو داشته باشید یا اقدام به خرید ماشین لباسشویی جی پلاس کنید، تاثیری در روند نصب شیر آب لباسشویی شما نخواهد داشت.

کلام آخر

در این مطلب، نحوۀ نصب یا تعویض شیر آب ورودی ماشین لباسشویی را برای شما شرح دادیم. تعویض این شیر، در چند مرحله انجام می‌شود و با اینکه نیاز به مهارت یا تخصص زیادی ندارد، اما ممکن است کار هر کسی نباشد.

درصورتی‌که هرگونه پرسش یا مشکلی در رابطه با نصب شیر آب لباسشویی دارید، می‌توانید از طریق بخش دیدگاه‌ها، سوالات خود را با ما در میان بگذارید. کارشناسان ما، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

 

 

سوالات متداول

  • چگونه شیر برقی ماشین لباسشویی را امتحان کنیم؟

برای این‌کار ابتدا سقف ماشین لباسشویی و مسیر شلنگ ورود به مخزن جاپودری را باز کنید. سپس آب موجود در شلنگ ورودی را خارج و ماشین لباسشویی را در برنامۀ آبگیری روشن کنید. اگر آب با فشار مناسب از دستگاه خارج شود، شیر برقی به‌درستی کار می‌کند.

 

  • آیا می‌توان شیر ورودی آب را تعمیر کرد؟

چنانچه شیر ورودی مشکل داشته باشد، توصیه ما به شما تعمیر آن نیست؛ بلکه بهتر است آن را تعویض کنید. درصورتی‌که فشار آب ورودی کم است، می‌توانید با تمیزکردن ورودی آن، به بهترجریان‌یافتن آب کمک کنید.

 

  • چگونه بفهمیم شیر آب ورودی معیوب است؟

وجود نشتی در ماشین لباسشوی یا کمبود آب کافی برای شست‌وشو، به‌معنای معیوب‌بودن شیر آب دستگاه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *