ماشین لباسشویی

راهنمای نصب ماشین لباسشویی دوقلو

راهنمای نصب ماشین لباسشویی دوقلو

این روز‌ها، تکنولوژی، بسیاری از کارها را برای ما آسان‌تر کرده است. یکی از این کارها، شستن لباس‌ها است که به لطف ماشین‌های لباسشویی، زمان زیادی را برای ما ذخیره می‌کند. انواع مختلفی از ماشین‌های لباسشویی وجود دارند که ماشین لباسشویی دوقلو، یکی از آن‌ها است.

بسیاری از ما، زمانی‌که یک دستگاه جدید می‌خریم، ترجیح می‌دهیم تا در اولین فرصت از آن استفاده کنیم. ماشین لباسشویی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر به‌تازگی این دستگاه را تهیه کرده‌اید و دوست دارید که هرچه‌سریع‌تر آن را نصب کنید، در این مطلب همراه ما باشید تا مراحل نصب ماشین لباسشویی دوقلو را به شما آموزش دهیم.

اگر هم نیاز به اطلاعات کامل درباره نصب ماشین لباسشویی اتوماتیک و سایر مدل های این دستگاه دارید، حتما مقاله “راهنمای نصب ماشین لباسشویی” را مطالعه کنید.

 

 

آشنایی با ماشین لباسشویی دوقلو

ماشین لباسشویی دوقلو، یک دستگاه دوکاره است که دو مخزن جداگانه برای شستن و خشک‌کردن لباس‌ها دارد. این دستگاه‌ها، انواع متعددی دارند و برخی از آن‌ها دارای دو مخزن شست‌وشو هستند. ماشین‌های لباسشویی دوقلو، در ظرفیت‌ها و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند.

این دستگاه‌ها، معمولا به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که درِ آن‌ها از قسمت بالا باز شود؛ البته برخی از آن‌ها نیز دارای یک در از جلو و یکی از پایین هستند. در این مدل از لباسشویی‌های دوقلو، درِ مخزن شست‌وشوی دستگاه در بالا قرار گرفته است و قسمت خشک‌کن نیز به‌صورت کشویی باز می‌‌شود. پس از جلوکشیدن کشو، درِ آن از بالای ماشین لباسشویی باز خواهد شد.

از آنجا که مخزن شست‌وشو و خشک‌کن این دستگاه‌ها جدا است، شما باید به‌صورت دستی، لباس‌ها را در خشک‌کن قرار دهید؛ البته فضای خشک‌کن نیز محدود است و هربار، باید تعداد اندکی لباس در آن قرار بگیرد.

ماشین‌های لباسشویی دوقلو، به دو صورت اتوماتیک و نیمه‌اتوماتیک تولید می‌شوند. این دستگاه‌ها، معمولا بین 5 تا 12 کیلو ظرفیت دارند و شما می‌توانید با توجه به میزان استفاده خود، گزینه مناسب را تهیه کنید. برای استفاده از این دستگاه‌ها، ابتدا باید لباسشویی را روی درجه‌ موردنظر خود تنظیم کنید تا با توجه به آن، لباس‌ها شسته شوند. برخی دیگر از قابلیت‌های این مدل از ماشین‌های لباسشویی عبارت هستند از:

  • تایمر برای شست‌وشو؛
  • تایمر خشک‌کن؛
  • میکروسوئیچ؛
  • قابلیت اضافه‌کردن لباس حین شست‌وشو؛
  • پمپ تخلیه؛
  • قفل کودک؛
  • درِ شیشه‌ای جداگانه برای قسمت خشک‌کن و شست‌و‌شو، برای بررسی وضعیت؛

 

 

مراحل نصب ماشین لباسشویی دوقلو

حال که با نحوۀ عملکرد این نوع ماشین‌ لباسشویی آشنا شدید، وقت نصب آن است. نصب ماشین لباسشویی دوقلو، معمولا کار دشواری نیست و به‌راحتی می‌توانید این‌کار را انجام دهید؛ بااین‌وجود مراحل زیر را به‌دقت پیش ببرید و نکات ایمنی را رعایت کنید تا مشکلی برای دستگاه شما ایجاد نشود:

انتخاب مکان مناسب برای ماشین لباسشویی دوقلو

  • قدم اول: انتخاب مکان مناسب

همان‌طور که گفتیم، درِ ماشین لباسشویی دوقلو معمولا از بالا باز می‌شود و به همین دلیل نیز امکان نصب آن داخل کابینت وجود ندارد؛ بنابراین بهتر است این‌ نوع ماشین لباسشویی را در اتاق رختشویی قرار دهید. چنانچه درِ ماشین لباسشویی شما از قسمت جلو باز می‌شود، می‌توانید آن را داخل کابینت هم نصب کنید.

مکان قرارگیری این دستگاه، باید سطح صاف و بدون شیبی داشته باشد تا سبب لرزش یا سروصدای ماشین لباسشویی نشود. این فضا، علاوه بر دسترسی به شیر آب سرد و گرم، باید محلی برای تخلیۀ آب دستگاه نیز داشته باشد.

دقت کنید که ماشین لباسشویی دوقلو نباید در نزدیکی منابع گرمازا مانند رادیاتور، شومینه، اجاق گاز یا بخاری قرار بگیرد. این دستگاه، باید در مکانی دور از تابش مستقیم نور آفتاب نصب شود؛ بنابراین بهتر است آن را در حیاط قرار ندهید.

توجه داشته باشید که ماشین لباسشویی دوقلو، در ابعاد مختلفی تولید می‌شود؛ بنابراین بهتر است پیش از هرچیز مطمئن شوید که ابعاد دستگاهی که قصد خرید آن را دارید، با ابعاد فضای موردنظر شما هم‌خوانی دارد.

  • قدم دوم: ترازکردن دستگاه

پس از مشخص‌کردن مکان مناسب برای ماشین لباسشویی دوقلوی و قراردادن آن در محل موردنظر، باید دستگاه را تراز کنید. چنانچه ماشین لباسشویی شما به‌درستی روی پایه‌های خود تراز نشده باشد، دستگاه دچار لرزش و سر‌وصدا می‌شود و عملکرد آن نیز مختل خواهد شد.

برای ترازکردن ماشین لباسشویی دو قلو، باید پایه‌های تنظیم ارتفاع زیر دستگاه را در ارتفاع مناسب قرار دهید. بهتر است ماشین لباسشویی را در بالاترین ارتفاع پایه تنظیم نکنید؛ زیرا هرچه فاصلۀ دستگاه از سطح زمین بیشتر باشد، لرزش آن نیز بیشتر خواهد شد.

  • قدم سوم: نصب شلنگ‌های ورودی

برخی از ماشین‌های لباسشویی، دو شلنگ ورودی آب گرم و سرد جداگانه دارند. در این صورت شما باید هر یک از این شلنگ‌ها را به ورودی مناسب خود وصل کنید. بهتر است دفترچه راهنمای دستگاه را نیز مطالعه کنید و از دمای موردنیاز دستگاه خود مطلع شوید.

درصورتی‌که ماشین لباسشویی شما تنها یک شلنگ ورودی آب دارد، بهتر است آن را به آب سرد وصل کنید. شلنگ ورودی را به کمک یک بست مناسب، به سرِ شیر آب ببندید؛ سپس سر دیگر شلنگ را به ماشین لباسشویی وصل کنید. محل اتصال شلنگ ورودی آب، در بسیاری از ماشین‌های لباسشویی دوقلو، در بالای دستگاه قرار دارد.

نصب شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی دوقلو

  • قدم چهارم: نصب شلنگ تخلیه

شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی دوقلو، معمولا در کنار دستگاه قرار دارد و شما می‌توانید آن را به لولۀ فاضلاب وصل کنید. در صورت تمایل می‌توانید شلنگ را تنها در زمان موردنیاز و برای تخلیه، داخل خروجی فاضلاب قرار دهید و در زمان‌های دیگر، آن را در کنار دستگاه بگذارید؛ البته دقت داشته باشید که نباید روی بدنۀ دستگاه خود آب بریزید.

اتصال به برق و تست ماشین لباسشویی دوقلو

  • قدم پنجم: اتصال به برق و تستکردن ماشین لباسشویی دوقلو

در قدم آخر باید ماشین لباسشویی خود را به پریز برق وصل کنید. برای اطمینان خاطر، بهتر است اطلاعات مربوط به ولتاژ موردنیاز دستگاه را در دفترچه راهنما بررسی کنید تا مشکلی برای ماشین لباسشویی شما ایجاد نشود.

پس از پایان کار، یک‌بار دستگاه خود را بدون قراردادن لباس و در پایین‌ترین درجه، امتحان کنید. مطمئن شوید که در هنگام پرشدن آن، شلنگ ورودی نشتی ندارد. اگر دستگاه شما به‌درستی کار می‌کند، می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید از دستگاه خود به‌درستی استفاده کنید، بهتر است نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

  • درصورتی‌که سطح زیر ماشین لباسشویی شما صاف نیست، هرگز از چوب یا قطعات دیگر برای صاف‌کردن سطح زیر پایه‌ها استفاده نکنید.
  • برای اینکه آب به‌خوبی وارد ماشین لباسشویی شود، مطمئن شوید که شلنگ آن دچار پیچ‌خوردگی نباشد.
  • بهتر است ماشین لباسشویی دوقلو، 10 سانتی‌متر با دیوار پشتی و 2 سانتی‌متر با اطراف خود فاصله داشته باشد.
  • برخی از انواع ماشین‌های لباسشویی دوقلو، به‌صورت اتوماتیک آب دستگاه را تخلیه نمی‌کنند. اگر لباسشویی شما هم از این نوع است، همیشه پس ازاتمام شست‌و شو، آب آن را تخلیه کنید تا دستگاه شما بو نگیرد.

 

کلام آخر

در این مطلب، به بررسی نحوۀ نصب ماشین لباسشویی دوقلو پرداختیم. ماشین‌های لباسشویی، انواع مختلفی دارند و طرز نصب هریک از آن‌ها نیز اندکی متفاوت است؛ بااین‌وجود نصب ماشین لباسشویی دوقلو کار چندان دشواری نیست و شما می‌توانید با رعایت موارد مطرح‌شده در این مطلب، دستگاه خود را به‌سادگی نصب کنید.

در صورتی که با خواندن مطلب فوق تصمیم به خرید ماشین لباسشویی اتوماتیک گرفتید، حتما سری به صفحه قیمت ماشین لباسشویی دوو و یا صفحه خرید ماشین لباسشویی جی پلاس بزنید و تصمیم قطعی خود را برای خرید بگیرید.

 

سوالات متداول

  • تفاوت ماشین لباسشویی دوقلو با ماشین لباسشویی اتوماتیک چیست؟

در اکثر مدل‌های ماشین لباسشویی دوقلو، شما باید خودتان دستگاه را از آب پر کنید و میزان آب موردنیاز را نیز خودتان تشخیص دهید؛ درصورتی‌که در ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک، این مراحل به‌صورت خودکار انجام می‌شود.

تخلیۀ آب کثیف نیز در ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک به‌صورت خودکار انجام می‌شود؛ درحالی‌که این عمل در ماشین لباسشویی دوقلو باید به‌صورت دستی انجام شود. این موضوع هنگام استفاده از خشک‌کن نیز وجود دارد و شما خودتان باید لباس‌ها را به خشک‌کن منتقل کنید.

 

  • ماشین لباسشویی دوقلو برای چه‌کسانی مناسب نیست؟

از آنجا که هنگام استفاده از ماشین لباسشویی دوقلو، بخشی از کار‌ها باید به‌صورت دستی انجام شود، اگر زمان کافی برای انجام این کارها ندارید، این نوع ماشین لباسشویی برای شما مناسب نخواهد بود.

 

  • علت بازشدن پروانۀ ماشین لباسشویی دوقلو در حین کار چیست؟

چنانچه پس از محکم‌کردن پروانه، این قطعه همچنان در حین کار باز می‌شود، رزوه‌های آن هرز شده است و بهتر است پروانه را تعویض کنید. درصورتی‌که پروانه رزوه ندارد و از طریق پیچ به موتور متصل شده است، این مشکل به‌دلیل آسیب‌دیدن شفت موتور ایجاد می‌شود.

در صورت معیوب‌شدن شفت موتور، باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید تا با تراشکاری این قطعه، آن را اصلاح کنند. اگر مشکل شما پس از تراشکاری هم حل نشد، باید شفت موتور را تعویض کنید.

دقت داشته باشید که یکی از علل رایج بروز این مشکل، عدم‌توجه به ظرفیت دستگاه و کار‌کشیدن بیش از حد از آن است.

  • علت لرزش بیش ‌از حد ماشین لباسشویی دو قلو چیست؟

یکی از دلایل این لرزش، تراز‌نبودن دستگاه است. اگر دستگاه شما به‌درستی تراز شده است ولی همچنان لرزش زیادی دارد، ممکن است گیربکس آن خراب شده باشد. سرویس‌نشدن به‌موقع دستگاه، کارکشیدن بیش از حد و عدم‌رعایت ظرفیت استاندارد، از مهم‌ترین دلایل آسیب‌دیدگی گیربکس به‌شمار می‌روند.

  • چرا خشککن ماشین لباسشویی دوقلو بهدرستی کار نمی‌کند؟

این مشکل دلایل متعددی دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌ هستند از:

  • گردش هوای نامناسب در دستگاه؛
  • تنظیمات اشتباه ماشین لباسشویی؛
  • قرار‌دادن لباس‌های زیاد در دستگاه؛
  • اشکال در خازن، فیوز حرارتی یا ترموستات؛

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *