یخچال

راهنمای نصب یخچال فریزر دوقلو

راهنمای نصب یخچال فریزر دوقلو

این روزها، بیشتر خریداران تمایل دارند تا به‌جای خرید یخچال و فریزر جداگانه، یک یخچال فریزر دو قلو تهیه کنند تا علاوه بر اشغال فضای کمتر، کاربردهای بیشتری نیز برای آن‌ها داشته باشد. یکی از چالش‌هایی که پس از خرید یخچال فریزر دوقلو برای افراد به‌وجود می‌آید، نصب این دستگاه است.

از آنجا که نحوه صحیح نصب یخچال فریزر دوقلو، بر عملکرد و طول عمر دستگاه تاثیرگذار است، باید اصول خاصی را در هنگام نصب آن رعایت کنید. در این مطلب همراه ما باشید تا نحوۀ صحیح نصب یخچال فریزر دو قلو را برای شما شرح دهیم.

 

 

مراحل نصب یخچال فریزر دوقلو

برای نصب صحیح یخچال فریز دوقلوی خود، طبق راهنمای زیر عمل کنید:

 

قدم اول: آمادهسازی قطعات و لوازم موردنیاز

پیش از شروع مراحل نصب دستگاه، تمامی لوازم و قطعات موردنیاز را آماده کنید؛ علاوه بر این، دفترچه راهنمای یخچال فریزر خود را نیز بررسی کنید تا از نکات مهم برای نصب و راه‌اندازی دستگاه مطلع شوید.

توجه داشته باشید که برخی از سازندگان ممکن است قطعاتی از دستگاه را به‌صورت جداگانه و در بسته‌بندی ارسال کنند تا شما آن‌ها را وصل کنید؛ این قطعات، معمولا مربوط به پایه‌های یخچال یا تراز آن هستند. مراقب باشید که هیچ آسیبی به این قطعات وارد نشود؛ زیرا کوچک‌ترین آسیبی ممکن است باعث شود تا آن‌ها، به‌درستی سر جای خود قرار نگیرند.

اگر پایه‌های یخچال به‌صورت جداگانه در جعبه قرار داده شده‌اند، برای نصب آن‌ها باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. یک پارچه یا پلاستیک ضخیم را روی زمین پهن کنید.
  2. یخچال و فریزر را به‌صورت افقی و به آرامی روی آن قرار دهید. برای اینکه در هنگام قراردادن دستگاه روی زمین آسیبی به آن وارد نشود، می‌توانید آکاسیف‌های بسته‌بندی را زیر یخچال قرار دهید تا با زمین تماس پیدا نکند.
  3. پایه‌های پلاستیکی کف یخچال را باز کنید و پایه‌های ریلی را به‌جای آن‌ها و به کمک پیچ، در محل تعیین‌شده ببندید.
  4. در بعضی از پایه‌ها می‌توانید پایه پلاستیکی را که پیش از این جدا کرده بودید، به پایۀ جدید متصل کنید.
  5. در نهایت، یخچال را به آرامی در حالت ایستاده قرار دهید.

انتخاب مکان مناسب برای نصب یخچال فریزر دوقلو

قدم دوم: انتخاب مکان مناسب برای نصب

در اکثر خانه‌های امروزی، هنگام طراحی کابینت‌های آشپزخانه، مکان یخچال نیز مشخص می‌شود. یکی از موضوعاتی که ممکن است هنگام نصب یخچال فریزر برای شما دردسر ایجاد کند، ابعاد یخچال و محل تعبیه‌شده در آشپزخانه است؛ بنابراین بهتر است قبل از تهیه یخچال فریزر، ابتدا ابعاد فضای موردنظر را اندازه‌ بگیرید و در هنگام خرید، دستگاهی را انتخاب کنید که با این فضا، تناسب داشته باشد. اگر برای تهیه این دستگاه نیاز به راهنمایی دارید، حتما مقاله ” راهنمای خرید یخچال فریزر” را مطالعه کنید.

توجه داشته باشید که یخچال‌های دوقلو باید حداقل 10 سانتی‌متر از پشت، با دیوار فاصله داشته باشند. این فاصله برای آن است که تبادل هوا، جهت تمیزکردن لوله‌های پشت یخچال، به‌درستی انجام شود.

بهتر است تاحدممکن یخچال شما با سیستم‌های گرمایشی، مانند اجاق گاز و سماور، فاصله داشته باشد تا آسیبی به آن وارد نشود؛ علاوه بر این، به‌خاطر داشته باشید که یخچال نباید در مکانی قرار گیرد که در معرض تابش نور خورشید باشد.

 

قدم سوم: ترازکردن یخچال فریزر دوقلو

یخچال فریزر دوقلو، به‌صورت دو بخش متصل به‌هم ساخته شده است که برای آسان‌شدن جابه‌جایی آن، می‌توانید این دو بخش را از یکدیگر جداکنید. در صورت انجام این‌کار، پیش از آنکه یخچال را در داخل فضای تعیین‌شده قرار دهید، دو بخش آن را به کمک قطعات تعبیه‌شده در بسته‌بندی، به یکدیگر متصل کنید.

قطعاتی که دو بخش یخچال فریز را به هم متصل می‌کنند، در بالا و پایین این دو قسمت قرار گرفته‌اند. برای متصل‌کردن قطعات جلوی دستگاه، لازم است تا پنل پایین یخچال فریزر را بردارید. قطعه را از هر دو طرف به این دو بخش متصل کنید و سپس آن را در جای خود قرار دهید.

پس از آنکه دو بخش یخچال فریزر را به یکدیگر متصل کردید، وقت آن است که پایه‌های دستگاه را تراز کنید. دقت داشته باشید که سطحی که یخچال روی آن قرار می‌گیرد باید کاملا صاف و هموار باشد؛ در غیر این صورت ممکن است اختلالاتی در عملکرد دستگاه ایجاد شود.

یخچال فریزر دوقلو را به آرامی در محل مناسب قرار دهید؛ سپس از طریق پیچ موجود در پایه‌های یخچال، آن را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که علاوه بر یکسان‌شدن ارتفاع دو بخش یخچال، مقدار بسیار کمی (حدود 1 درصد) نیز به سمت عقب شیب داشته باشند. این‌کار برای آن است که اگر درِ یخچال فریزر باز ماند، به‌صورت خودکار بسته شود.

نکته: اگر به هردلیلی قبل از خرید، نیاز دارید قیمت مدل ها و برندهای مختلف یخچال فریزر را بررسی کنید، حتما سری به صفحات “قیمت یخچال فریزر ال جی“، “قیمت یخچال فریزر جی پلاس” و “قیمت یخچال فریزر دوو” بزنید؛ سپس تصمیم قطعی خود را برای خرید بگیرید.

اتصال به برق یخچال فریزر دوقلو

قدم چهارم: نحوۀ اتصال یخچال به برق

در نهایت وقت آن است که دستگاه خود را به برق متصل کنید.  نواسانات برق شهری، ممکن است آسیب‌هایی را به دستگاه شما وارد کند؛ به همین دلیل باید حتما از یک محافظ برق مخصوص، برای اتصال یخچال فریزر خود به برق، استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که هرگز نباید بلافاصله پس از جابه‌جایی یخچال، آن را به برق وصل کنید؛ زیرا این امکان وجود دارد که در حین جابه‌جایی، روغن کمپرسور وارد سیلندر شده باشد و در این‌صورت، زمان زیادی برای تخلیۀ مجدد آن به مخزن روغن نیاز است.

با توجه به این موضوع، چنانچه دستگاه را بلافاصله به برق متصل کنید، ممکن است کمپرسور یخچال دچار آسیب شود. اگر برای استفاده از یخچال عجله دارید، حداقل 5 ساعت به آن فرصت دهید و سپس دستگاه را به برق وصل کنید؛ در غیر این صورت بهتر است 24 ساعت صبر کنید و سپس با خیال راحت، یخچال فریزر دوقلوی خود را مورد استفاده قرار دهید.

تمیز کردن یخچال فریزر دوقلو بعد از نصب

قدم پنجم: تمیزکردن یخچال فریزر دوقلو پس از نصب

از آنجا که ممکن است در طول جابه‌جایی یا نصب یخچال، داخل یا بیرون آن آلوده شود، پیش از استفاده باید دستگاه را تمیز کنید؛ سرکه و جوش شیرین، گزینه‌های مناسبی برای این‌کار هستند.

دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را داخل یک لیوان سرکه و یک‌چهارم لیوان آب داغ بریزید و هم بزنید؛ سپس یک دستمال تمیز را به این مواد آغشته و داخل یا حتی بیرون دستگاه را با آن تمیز کنید. در انتها می‌توانید از یک دستمال مرطوب نیز برای ازبین‌بردن رد لکه‌های جوش شیرین استفاده کنید؛ البته درصورتی‌که مقدار جوش شیرین به اندازه باشد، لکه‌ای ایجاد نخواهد شد.

اگر نیز به راهنمایی بیشتر دارید، مقاله “تمیز کردن و شستن یخچال فریزر” را بخوانید.

 

نکات مهم برای نگهداری از یخچال فریزر دوقلو بعد از نصب

نکات مهم برای نگهداری از یخچال فریزر دوقلو

برای اینکه بتوانید طول عمر یخچال فریزر دوقلو را افزایش دهید و به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید، نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

  • اگر قصد تمیز‌کردن یخچال را دارید، دوشاخۀ آن را از برق بکشید.
  • هرگز کابل برق یخچال را خم نکنید. هنگام کشیدن دستگاه از برق، حتما کابل آن را از دوشاخه نگه دارید و هرگز سیم را نکشید.
  • برای اینکه یخچال شما به‌درستی کار کند، هر چند وقت یک‌بار لوله‌های یخچال را گردگیری کنید.
  • یخچال خود را بیش از اندازه پر نکنید.
  • درِ یخچال فریزر خود را به‌مدت طولانی باز نگذارید.

 

کلام آخر

در این مطلب، به بررسی نحوۀ نصب یخچال فریزر دوقلو پرداختیم. نصب یخچال فریزر، کار چندان دشواری نیست، اما انجام آن نیازمند دقت فراوانی است؛ زیرا ممکن است در اثر جابه‌جایی با روش نامناسب یا نصب اشتباه، آسیب‌های بسیاری به دستگاه شما وارد شود. درصورتی‌که تمام نکات مطرح شده در این مطلب را به درستی انجام دهید، می‌توانید بدون هیچ مشکلی یخچال فریزر دوقلوی خود را نصب کنید.

اگر پرسشی در زمینۀ نصب یا خرید یخچال فریزر دوقلو دارید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی اعلام‌شده، با ما تماس بگیرید و از راهنمایی‌های تخصصی مشاوران مجموعه شوکت کالا بهره‌مند شوید.

 

 

پرسشهای متداول

  • علت صدادادن یخچال چیست؟

دلایل مختلفی باعث بروز این مشکل می‌شوند که از آن جمله می‌توان به معیوب‌شدن موتور فن یخچال و ایراد در لوله‌های رفت‌وبرگشت اشاره کرد؛ علاوه بر این، درصورتی‌که دستگاه تراز نباشد یا اتصالات آن‌ به یکدیگر محکم نشده باشند نیز امکان ایجاد صدا و لرزش وجود دارد.

 

  • چرا بدنۀ یخچال فریزر دوقلو برق دارد؟

اگر سیم‌های رابط دستگاه معیوب باشند یا سرپیچ لامپ درون یخچال، با بدنه اتصال داشته باشد، امکان ایجاد این مشکل وجود دارد. در کنار این احتمالات، ممکن است ترموستات یا موتور نیز با بدنه اتصال داشته باشند و موجب برق‌دارشدن بدنۀ یخچال شوند.

 

  • علت کم‌شدن سرمای یخچال فریزر دوقلو چیست؟

یکی از علل سردنشدن یخچال، خراب‌شدن ترموستات یا کمپرسور آن است. چنانچه هر دوی این قطعات سالم هستند، وجود نشتی و کمبود گاز یخچال نیز ممکن است باعث ایجاد این مشکل ‌شود؛ البته توجه داشته باشید که قراردادن یخچال در مکان‌های غیراستاندارد، معرض نور خورشید یا نزدیک به سیستم‌های گرمایی هم سبب می‌شود که یخچال سرمای کافی نداشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *