ماشین لباسشویی

راهنمای نصب ماشین لباسشویی جی پلاس

سال‌هاست که ماشین لباسشویی، به وسیله‌ای بسیار کاربردی در خانه‌ها تبدیل شده است. اکثر افراد ترجیح می‌دهند تا به‌جای منتظرماندن برای یک تکنسین، خودشان کار نصب ماشین لباسشویی را انجام دهند. نصب ماشین لباسشویی، نیازمند دقت و توجه زیادی است و در صورت بی‌دقتی در هنگام نصب، امکان دارد  مشکلاتی را برای دستگاه خود ایجاد کنید؛ از طرفی، به‌دلیل اینکه خودتان اقدام به نصب دستگاه کرده‌اید، شرایط گارانتی دستگاه، شامل حال شما نخواهد شد؛ با این حال اگر نیاز به راهنمایی برای نصب ماشین لباسشویی جی پلاس دارید، پیشنهاد ما این است که تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا به راحتی بتوانید نصب را انجام دهید.

 

آموزش نصب ماشین لباسشویی جی پلاس در ۴ قدم

برای نصب و راه‌اندازی ماشین لباسشویی جی پلاس خود، طبق راهنمای زیر عمل کنید:

محل مناسب برای نصب ماشین لباسشویی جی پلاس

گام اول: آماده‌سازی قطعات، لوازم و مکان مناسب برای ماشین لباسشویی

اولین مرحله، انتخاب یک مکان مناسب برای نصب ماشین لباسشویی جی پلاس است. برای اینکه ایدئال‌ترین مکان را برای دستگاه خود انتخاب کنید، باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • ماشین لباسشویی باید نزدیک به چاه فاضلاب و شیر آب باشد.
  • دستگاه نباید در معرض تابش مستقیم نور آفتاب، بخار آب یا باران قرار بگیرد؛ بنابراین نصب آن داخل حمام مناسب نخواهد بود.
  • این دستگاه باید در نقطه‌ای دور از منابع گرمازا مانند اجاق گاز، شوفاژ یا بخاری نصب شود.
  • سطح زیر ماشین لباسشویی باید یک‌دست و صاف باشد.
  • درصورتی‌که سطح زیر دستگاه اندکی شیب دارد، به‌هیچ‌عنوان نباید از وسایلی مانند چوب و… برای ترازکردن آن استفاده کنید.

براساس این نکات، یکی از گزینه‌های مناسب برای مکان ماشین لباسشویی، اطراف سینک آشپزخانه است؛ البته در برخی از خانه‌ها نیز فضای جداگانه‌ای برای ماشین لباسشویی در نظر گرفته می‌شود. در هر صورت باید دقت کنید که ماشین لباسشویی جی پلاس  از قسمت عقب حداقل 10 سانتی‌متر و از دو طرف نیز حدود 2 سانتی‌متر با دیوار و کابینت فاصله داشته باشد.

پس از انتخاب مکان مناسب برای ماشین لباسشویی خود، آن را از جعبه خارج کنید. قطعاتی مانند شلنگ آب، شلنگ تخلیه و دیگر تجهیزات لازم نیز در بسته‌بندی وجود دارند که باید آن‌ها را نیز دربیاورید.

 

گام دوم: ترازکردن ماشین لباسشویی جی پلاس

پس از آن خارج‌کردن ماشین لباسشویی از جعبه و مشخص‌کردن مکان قرارگیری آن، باید دستگاه را تراز کنید. این‌کار بسیار مهم است؛ چراکه از ایجاد لرزش یا سروصدای اضافی در هنگام کار دستگاه جلوگیری می‌کند. در کنار این موضوع، درصورتی‌که ماشین لباسشویی تراز نباشد، امکان دارد اندکی حرکت کند.

در قسمت پایین و جلوی ماشین لباسشویی‌های جی پلاس، دو پیچ وجود دارد. برای ترازکردن ماشین لباسشویی، باید این پیچ‌ها را باز و پایه را تنظیم کنید. برای اینکه پایه‌ها به‌طور دقیق تنظیم شوند، می‌توانید از یک تراز کمک بگیرید و آن را روی ماشین قرار دهید. توجه داشته باشید که بهتر است ارتفاع ماشین لباسشویی حداکثر 2 سانتی‌متر باشد. اگر فاصلۀ دستگاه تا زمین، بیشتر از این مقدار باشد، ممکن است لرزش دستگاه بیشتر شود.

در ماشین لباسشویی جی پلاس شما می‌توانید تنها با تنظیم دو پایۀ جلویی، هر 4 طرف را تنظیم کنید. پس از آنکه دستگاه تراز شد، پیچ‌ها را محکم ببندید.

اتصال شلنگ تخلیه و آب به ماشین لباسشویی جی پلاس

گام سوم: متصلکردن شلنگها

برای نصب شلنگ آب ماشین لباسشویی، کافی ‌است یک طرف آن را به دستگاه و قسمت دیگر را به کمک یک واشر مناسب، به شیر آب وصل کنید. این واشر، برای جلوگیری از نشت آب مورداستفاده قرار می‌گیرد.

شلنگ تخلیه را باید در ارتفاع 60 سانتی‌متری نصب کنید تا آب بتواند به‌خوبی از آن خارج شود. با استفاده از یک نگهدارنده لوله می‌توانید شلنگ تخلیه را با ارتفاع مناسب، به دیوار یا کابینت وصل کنید. پس از انجام این‌کار، انتهای شلنگ را داخل فاضلاب قرار دهید؛ برای این‌کار می‌توانید از یک خم‌کننده نیز استفاده کنید. در انتها مطمئن شوید که شلنگ آب یا تخلیه هیچ پیچ‌و‌تابی در مسیر خود نداشته باشند.

متصل کردن ماشین لباسشویی جی پلاس به برق

گام چهارم: اتصال به برق

برای اینکه دستگاه خود را به برق متصل کنید، بهتر است از یک محافظ کمک بگیرید. توجه داشته باشید که هرگز نباید ماشین لباسشویی را از طریق سه‌راهی به پریز متصل کنید. درصورتی‌که پریز برق شما دارای سیستم اتصال به زمین نباشد، باید از یک سیم ارث برای برقراری اتصال از بالای دستگاه به زمین استفاده کنید.

در انتها بهتر است برای اطمینان از نصب صحیح دستگاه، یک‌بار آن را روشن و استفاده کنید. مراقب هرگونه نشتی آب یا صدای نامتعارف باشید. اگر ماشین لباسشویی شما به‌درستی کار می‌کند، می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

 

معرفی برخی از مدلها و امکانات ماشین لباسشویی جی پلاس

هر کدام از ماشین‌های لباسشویی جی پلاس، امکانات خاصی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند؛ برخی از این امکانات، در اکثر ماشین‌های لباسشویی جی پلاس مشترک هستند که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • (Cotton) برنامۀ شست‌وشو مخصوص لباس‌های کتان و پنبه‌ای؛
  • (Delicates) برنامۀ شست‌وشوی لباس‌های حساس؛
  • (Sports) برنامۀ مخصوص شست‌وشوی لباس‌های ورزشی؛
  • (Rinse – Spin) برنامه‌های آبکشی و خشک‌کن.

برای آشنایی بیشتر با برنامه‌های شست‌وشو و امکانات ماشین‌های لباسشویی جی پلاس، در ادامه چند مدل از این محصولات را به شما معرفی و امکانات اختصاصی آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • ماشین لباسشویی جی پلاس مدل GWM-72B13

ماشین لباسشویی 72B13W جی پلاس، 7 کیلوگرم ظرفیت دارد و از 15 برنامۀ شست‌وشوی اصلی و 9 برنامۀ تکمیلی برخوردار است. این برنامه‌ها عبارت هستند از:

شست‌وشوی سریع (Go Quick): مناسب زمانی‌ است که فرصت زیادی برای شست‌وشوی لباس‌ها ندارید و می‌خواهید این‌کار در مدت کوتاهی انجام شود.

 Wool Hand Wash: یک شبیه‌ساز شست‌وشو با دست است که می‌توانید برای لباس‌های پشمی از آن استفاده کنید.

Feather: برای شست‌وشوی لباس‌های حساس مانند کت، جلیقه و ژاکت مناسب است.

Hygiene Mate: برای لباس‌های خیلی کثیف طراحی شده است و به‌صورت کامل میکروب‌ها را از بین می‌برد. برنامۀ Hygiene Mate، با ازبین‌بردن باکتری‌ها، کپک و ذرات آلرژی‌زا، تمامی لباس‌ها را ضدعفونی می‌کند.

Stain Care: به‌صورت اختصاصی و برای ازبین‌بردن 24 نوع لکه مختلف کاربرد دارد. بهتر است از این برنامه برای لباس‌های بادوام و رنگ ثابت استفاده کنید و هرگز لباس‌های ظریف را با آن شست‌وشو ندهید.

جالب است بدانید که این مدل ماشین لباسشویی جی پلاس، قابلیت افزودن لباس در حین شست‌‌وشو را نیز دارد و علاوه بر مصرف بهینۀ انرژی، به سنسور تنظیم آب مصرفی با توجه به وزن لباس نیز مجهز است.

امکانات فوق در ماشین لباسشویی مدل 72B13S جی پلاس نیز وجود دارد.

 

  • ماشین لباسشویی جی پلاس مدل GWM-KD1048

لباسشویی جی پلاس مدل KD1048، با ظرفیت 10.5 کیلوگرم، امکانات مختلفی را در خود جای داده است. برخی از این امکانات عبارت هستند از:

Ozone Wash: برای ضدعفونی‌کردن کامل لباس‌ها بدون استفاده از مواد شوینده یا حتی آب، مورداستفاده قرار می‌گیرد. این قابلیت، با استفاده از واکنش‌های مولکول‌های آب، موجب ازبین‌رفتن بوی نامطبوع لباس‌ها نیز می‌شود.

Lingerie Care: برای شست‌وشوی لباس‌های ظریف و حساس مانند لباس خواب کاربرد دارد. با کمک این برنامه، هیچ آسیبی به لباس‌های حساس شما وارد نخواهد شد.

Anti-Wrinkle: این قابلیت، زمانی‌که قصد ازبین‌بردن چروک لباس‌ها را دارید، مورداستفاده قرار می‌گیرد.

Winter Clothes : برای شست‌وشوی لباس‌های ضخیم و زمستانی مانند کاپشن، پالتو و… کاربرد دارد.

قابلیت Free choose: این امکان را به شما می‌دهد که زمان دلخواه را برای شست‌وشو  (بر اساس کثیفی لباس‌ها) تنظیم کنید.

 

 

نکات مهم برای استفاده از ماشین لباسشویی جی پلاس

برای اینکه بتوانید از ماشین لباسشویی خود به‌مدت طولانی و بدون مشکل استفاده کنید، باید برخی نکات را در نظر داشته باشید:

  • همیشه مایع یا پودر شوینده را داخل جای مخصوص بریزید و آن را به‌صورت مستقیم روی لباس‌ها اضافه نکنید.
  • هرگز بیش از حد تعیین‌شده پودر ماشین لباسشویی داخل جاپودری نریزید.
  • بهتر است یک‌بار در سال، برای سرویس دستگاه خود، از یک فرد ماهر کمک بگیرید.
  • پس از استفاده از ماشین لباسشویی، بلافاصه در آن را نبندید و اجازه دهید که بخار آب داخل دستگاه خشک شود.
  • در صورت شنیدن صدای نامتعارف از ماشین لباسشویی یا مشاهده لرزش آن، فوراً دستگاه را متوقف و مشکل را بررسی کنید.
  • برای جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع در دستگاه، به‌صورت مرتب آن را تمیز کنید.
  • برای شست‌وشوی لباس‌های مختلف، از برنامۀ مخصوص آن‌ها استفاده کنید.
  • فیلترهای ماشین لباسشویی را به‌طور منظم تمیز کنید.
  • بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی، لباس‌ کثیف داخل آن نریزید.
  • بهتر است بین هربار شست‌وشو، یک ساعت فاصله ایجاد کنید.

 

 

سوالات متداول

  • چگونه ماشین لباسشویی جی پلاس را جرمگیری کنیم؟

برای این‌کار از سرکه استفاده کنید و حدود دو استکان از آن را داخل جاپودری بریزید؛ سپس دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید که شست‌وشو انجام شود. در مرحلۀ آخر نیز دوباره آن را با آب داغ بشویید.

 

  • چگونه میتوان پتو، پرده یا لباسهای زمستانی را در ماشین لباسشویی شست؟

ماشین لباسشویی جی پلاس، برای شست‌وشوی هر یک از این موارد برنامه خاصی را مشخص کرده است؛ برای مثال شما می‌توانید برای شست‌وشوی پتو یا پرده از برنامۀ Delicates استفاده کنید. برخی از مدل‌های ماشین لباسشویی جی پلاس، دارای برنامۀ Winter Clothes نیز هستند که به کمک آن می‌توان کاپشن یا پالتو را نیز شست.

 

کلام آخر

در این مطلب، به بررسی نحوۀ نصب ماشین لباسشویی جی پلاس و برخی از امکانات آن پرداختیم و گفتیم که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که کار نصب این دستگاه را خودشان انجام دهند. درصورتی‌که لوله‌کشی منزل شما به‌درستی انجام شده باشد، نصب این ماشین لباسشویی چندان دشوار نخواهد بود؛ بااین‌وجود اگر مایل به استفاده از گارانتی دستگاه باشید، باید نصب آن را به یکی از نمایندگان جی پلاس بسپارید.

فراموش نکنید که در صورت عدم‌رعایت نکات فوق و بی‌دقتی در نصب، ممکن است مشکلاتی را برای ماشین لباسشویی خود ایجاد کنید. چنانچه پرسشی در این زمینه دارید، می‌توانید از طریق بخش دیدگاه‌ها یا راه‌های ارتباطی دیگر با ما در ارتباط باشید.

اگر برای اطمینان بیشتر نیاز دارید تا برندهای دیگر هم بررسی کنید، سری به صفحه قیمت ماشین لباسشویی دوو ما بزنید و مدل‌های مختلف آن را نیز مشاهده و سپس از بین این دو برند باکبفیت انتخاب خود را نهایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *