ماشین لباسشویی

راهنمای نصب ماشین لباسشویی دوو

راهنمای نصب ماشین لباسشویی دوو

؛اگر به‌تازگی ماشین لباسشویی دوو خریده‌اید، اولین موضوعی که ذهن شما را درگیر خواهد کرد، نصب آن است. از آنجا که نصب این دستگاه کار چندان دشواری نیست، بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند تا خودشان این‌کار را انجام دهند. بهتر است این نکته را بدانید که در صورت عدم‌نصب صحیح ماشین لباسشویی، مشکلات مختلفی برای دستگاه شما به‌وجود خواهد آمد. در کنار این موضوع، اگر کار نصب این ماشین لباسشویی را خودتان انجام دهید، امکان استفاده از گارانتی دستگاه را نیز نخواهید داشت.

در این مطلب همراه ما باشید تا علاوه بر آموزش نصب ماشین لباسشویی دوو در پنج گام، امکانات جدید و راهنمای استفاده از این دستگاه را نیز برای شما شرح دهیم.

نصب ماشین لباسشویی دوو در 5 قدم

مراحل نصب ماشین ظرفشویی دوو به‌شرح زیر است:

انتخاب مکان مناسب برای نصب ماشین لباسشویی دوو

گام اول: انتخاب مکان مناسب و آماده‌سازی ماشین لباسشویی دوو

اولین قدم برای نصب ماشین لباسشویی، انتخاب محل مناسب برای آن است. محلی که قصد نصب این دستگاه را دارید، باید سطح صاف و بدون شیبی داشته باشد؛ درصورتی‌که محل موردنظر شما شیب دارد، به‌هیچ‌عنوان از وسایلی مانند چوب یا اشیاء دیگر برای ترازکردن سطح زیر دستگاه استفاده نکنید.

برای اینکه ماشین لباسشویی بتواند به‌درستی عمل کند، باید حداقل 10 سانتی‌متر از عقب و 2 سانتی‌متر از اطراف خود، با دیوار و کابینت فاصله داشته باشد تا گردش هوا به‌خوبی انجام شود.

محلی که برای نصب دستگاه خود انتخاب می‌کنید، نباید نزدیک به هیچ‌یک از منابع گرمازا مانند بخاری، شوفاژ و اجاق گاز باشد. توجه داشته باشید که دستگاه خود را علاوه بر محل گرم، در مکان بسیار سرد هم قرار ندهید.

اگر مجبور به قراردادن ماشین لباسشویی در کنار منابع گرمازا هستید، بهتر است بین منبع گرمازا و ماشین لباسشویی خود یک صفحه عایق قرار دهید.

علاوه بر این موارد، ماشین لباسشویی نباید در مکانی قرار گیرد که در معرض تابش مستقیم خورشید، بخار آب یا باران باشد؛ بنابراین هرگز داخل حمام یا گوشۀ حیاط را برای نصب دستگاه خود انتخاب نکنید.

در آخر بهتر است مکان ماشین لباسشویی را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که امکان دسترسی به آن، برای انجام تعمیرات، وجود داشته باشد.

· آماده‌سازی ماشین لباسشویی برای نصب

از آنجا که ممکن است دستگاه در هنگام حمل‌ونقل دچار آسیب شود، معمولا سه پیچ و یک واشر لاستیکی در پشت بدنۀ آن نصب می‌شود. پیش از نصب ماشین لباسشویی، این قطعات را جدا کنید تا باعث ایجاد سروصدا یا لرزش نشوند.

پس از آنکه پیچ‌ها را جدا کردید، یک درپوش پلاستیکی در محل سوراخ‌ها قرار دهید. درصورتی‌که قصد جابه‌جایی مجدد دستگاه را دارید، پیچ‌ها و واشر را دوباره در محل قبلی آن‌ها نصب کنید.

 

گام دوم: نحوه اتصال شلنگ آب ماشین لباسشويی دوو

ماشین‌های لباسشویی دوو، در دو نوع مختلف طراحی می‌شوند. برخی از آن‌ها دارای دو ورودی آب هستند که یکی برای آب گرم و دیگری مخصوص اتصال به آب سرد است؛ برخی دیگر نیز تنها یک ورودی آب دارند که بهتر است به آب سرد متصل شود.

توجه داشته باشید که فشار آب ورودی به دستگاه نباید زیاد باشد؛ توصیه می‌شود که این فشار را بین 30 تا 1000 کیلو پاسکال قرار دهید؛ بنابراین، در صورت استفاده از سیستم تقویت فشار آب، باید آن را به‌صورت دستی تنظیم کنید.

فراموش نکنید که شلنگ آب به‌هیچ‌عنوان نباید پیچ‌خوردگی داشته باشد؛ چراکه پیچ‌خوردگی در این شلنگ، باعث تجمع آب در آن خواهد شد.

 

اتصال شيرهای آب معمولی

درصورتی‌که شیر آب شما به شکل معمولی است، برای اتصال شیر ورودی ماشین لباسشویی، ابتدا یقۀ ورودی لوله را پایین بکشید و رابط را از آن جدا کنید. پس از انجام این‌کار، پیچ‌هایی را که اطراف رابط قرار دارند به‌آهستگی باز کنید تا شیر آب بتواند به آن متصل شود. بعد از قراردادن لوله، پیچ‌های رابط را محکم ببندید. برای اطمینان از محکم‌شدن لوله، چسب دور رابط را باز کنید و قطعه پایین رابط را بپیچانید.

اگر برای نصب شیرآب ماشین لباسشویی، نیاز به توضیحات کامل و بیشتری دارید، حتما مقاله ” راهنمای نصب شیر آب ماشین لباسشویی” را مطالعه کنید.

اتصال شيرهای آب سرپيچ‌دار

چنانچه شیر آب شما از نوع سرپیچ‌دار است، ابتدا لولۀ ورودی به آن را ببندید و رابط را دور شیر بچرخانید؛ پس از آن، انتهای دیگر ورودی آب را به ماشین لباسشویی متصل کنید و بپیچانید تا محکم شود. بعد از آنکه شلنگ را متصل کردید، ورودی آب را باز کنید تا آب کثیف و جرم باقی‌مانده در لوله خارج شود و آب شفاف جریان پیدا کند.

راهنمای نصب شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی دوو

گام سوم: نحوه اتصال شلنگ تخلیه ماشین لباسشويی دوو

در قدم بعدی و پس از خارج‌کردن لولۀ تخلیه از جعبه، آن را به خروجی تخلیه در پشت ماشین لباسشویی متصل کنید. توجه داشته باشید که لولۀ تخلیه باید حداقل 60 سانتی‌متر از زمین فاصله داشته باشد؛ بنابراین بهتر است لوله را از طریق یک نگهدارنده، به انتهای کابینت، با ارتفاع مناسب آویزان کنید. دقت کنید که طول شلنگ تخلیه نباید بیشتر از 105 سانتی‌متر باشد.

در مرحله بعد، انتهای لولۀ تخلیه را داخل لولۀ فاضلاب قرار دهید و آن را محکم کنید؛ در صورت لزوم می‌توانید از یک خم‌کننده نیز استفاده کنید تا شلنگ تخلیه داخل فاضلاب قرار گیرد. در پایان، مطمئن شوید که شلنگ تخلیه هیچ پیچ‌وتابی ندارد و به‌درستی در جای خود قرار گرفته است.

 

گام چهارم: نحوه اتصال ماشین لباسشویی دوو به برق

پس از آنکه تمام اقدامات لازم را برای نصب شلنگ‌های ورودی و خروجی آب انجام دادید، وقت آن است که دستگاه را به برق متصل کنید. هر ماشین لباسشویی، یک برچسب فنی دارد که تمام اطلاعات مربوط به دستگاه، از جمله مقدار ولتاژ مناسب برای آن، روی برچسب درج شده است. پیش از آنکه دستگاه خود را به برق وصل کنید، مطمئن شوید که ولتاژ موردنیاز آن با ولتاژ برق منزل شما مطابقت دارد.

توجه کنید که ماشین لباسشویی دوو نباید از طریق سه‌راهی به برق وصل شود و بهتر است که این اتصال به‌صورت مستقیم انجام گیرد. پریزها و سیم‌های برق باید بتوانند حداکثر بار الکتریکی موردنیاز را ارائه دهند و پریز، دارای سیم اتصال به زمین نیز باشد. برای جلوگیری از ایجاد خطرات احتمالی ناشی از نوسانات برق، می‌توانید از یک محافظ مناسب برای اتصال ماشین لباسشویی دوو به برق استفاده کنید.

اگر پریز برق شما از سیستم اتصال به زمین برخوردار نیست، باید یک سیم ارت اضافی بخرید و پس از بستن یک سر آن به قسمت پشت و بالای دستگاه، سر دیگر سیم را به زمین وصل کنید. توجه کنید که پریز برق باید در محلی باشد که به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی دوو

گام پنجم: نحوه ترازکردن ماشین لباسشویی دوو

مهم‌ترین مرحله پیش از روشن‌کردن ماشین لباسشویی، ترازکردن آن است. این کار موجب می‌شود تا دستگاه شما به‌خوبی کار کند و سروصدای اضافی یا لرزش نداشته باشد.

برای ترازکردن ماشین لباسشویی، پس از شل‌کردن مهره‌های پایه‌ها، از یک تراز برای بررسی شیب احتمالی دستگاه استفاده کنید. اگر تراز ندارید، می‌توانید از طریق گوشی و نرم‌افزار‌های مختلف نیز این‌کار را انجام دهید.

هر قسمت از پایه را که دچار مشکل است، بچرخانید تا به ارتفاع موردنظر برسد؛ سپس پایه را با یک دست نگه‌ دارید و مهره‌ها را بچرخانید تا محکم شوند. توجه داشته باشید که شیب ماشین لباسشویی دوو باید حداکثر یک درجه باشد.

در اولین استفاده از ماشین لباسشویی، بهتر است پس از قرار دادن لباس‌ها و روشن‌کردن دستگاه، آن را به‌خوبی زیر نظر داشته باشید؛ در صورت نبود نشتی و صدای غیرعادی، می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

نکات مهم برای نصب ماشین لباسشویی

برای اینکه بتوانید به بهترین شکل ممکن از ماشین لباسشویی دوو استفاده کنید، باید نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • توجه داشته باشید که هرگز بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی، درون آن را پر نکنید.
  • از ماشین لباسشویی، به‌صورت مداوم استفاده نکنید و حداقل یک ساعت فاصله بین هر بار شست‌وشو قرار دهید.
  • از پودر ماشین لباسشویی به مقدار مناسب استفاده کنید.
  • برای شست‌وشوی هر لباسی، از برنامۀ مخصوص آن استفاده کنید.
  • به‌صورت منظم جاپودری را تمیز کنید.
  • در صورت تغییر صدای ماشین لباسشویی، بلافاصله آن را متوقف و مشکل را برطرف کنید.
  • پس از استفاده از ماشین لباسشویی و خارج‌کردن لباس‌ها، لاستیک دور در را خشک کنید و در را به‌مدت چند دقیقه باز بگذارید.
  • بهتر است جهت کارکرد بهتر، یک‌بار در سال دستگاه خود را سرویس کنید.
  • هنگامی که ماشین لباسشویی در حال کارکردن است، تنظیمات آن را تغییر ندهید.

 

راهنمای استفاده از پنل ماشین لباسشویی دوو

راهنمای استفاده از پنل نمایشگر ماشین لباسشویی دوو

ماشین‌های لباسشویی جدید، امکانات متعددی را در خود جای داده‌اند که برای استفادۀ درست از آن‌ها، بهتر است ابتدا با این قابلیت‌ها و امکانات آشنا شوید.

ماشین لباسشویی دوو، صرف‌نظر از مدل آن، دارای یک نمایشگر است که ابزاری مناسب برای انتخاب نحوه شستشوی لباس‌های مختلف به‌شمار می‌رود. دکمه‌های متعددی روی این نمایشگر وجود دارند که اصلی‌ترین آن‌ها دکمۀ Start/Pause است. از این دکمه، برای روشن‌کردن یا توقف دستگاه استفاده می‌شود. دیگر دکمه‌های مهم روی پنل عبارتند از:

  • Pre Wash: برنامه شستشوی اولیه است و هنگام شستشوی لباس‌های خیلی کثیف کاربرد دارد.
  • Rinse: برای آبکشی لباس‌ها استفاده می‌شود.
  • Delay : از این کلید هنگامی استفاده می‌شود که قصد تاخیر در برنامۀ شستشو را داشته باشید.
  • Temp : با کمک دکمۀ Temp می‌توانید دمای موردنظر را تنظیم کنید.
  • Spin : نشان‌دهنده سرعت چرخش ماشین لباسشویی است.
  • Cotton : زمانی‌که قصد شست‌وشوی لباس‌های کتان، نخی و پنبه‌ای را دارید، می‌توانید از این دکمه استفاده کنید.
  • Duvet : این حالت، هنگام شست‌وشوی ملحفه‌ها کاربرد دارد.
  • baby Care : برای شستن لباس کودکان استفاده می‌شود.
  • Gentie Care : این حالت، برای خشک‌کردن لباس‌ها با دور آرام مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  • Sports Wear : هنگام شست‌وشوی لباس‌های ورزشی از این برنامه استفاده می‌شود.
  • Wool : این برنامه مخصوص شست‌وشوی لباس‌های پشمی است.
  • Silent Wash: شست‌وشوی بی‌صدا، برای استفاده در شب یا زمان‌های خاص دیگر کاربرد دارد.
  • Cotton Eco: برای شست‌وشوی اقتصادی و همراه با کاهش مصرف انرژی لباس‌های کتان یا نخی استفاده می‌شود.

 اگر برای استفاده از برنامه‌های شست‌وشوی لباسشویی خود نیاز به توضیح بیشتر دارید، حتما به مقاله “آموزش برنامه‌های ماشین لباسشویی” سر بزنید و اطلاعات کامل درباره این موضوع را بخوانید.

راهنمای فعال یا غیرفعالکردن قفل کودک در ماشین لباسشویی دوو

یکی از امکاناتی که ماشین لباسشویی دوو دارد، قفل کودک است. این ویژگی، به شما اطمینان می‌دهد که پس از انتخاب شرایط شست‌وشو، کودک یا افراد دیگر نمی‌توانند تنظیمات آن را تغییر دهند. برای فعال‌سازی یا غیرفعال‌کردن این قابلیت، می‌توانید از سه روش استفاده کنید:

  • در روش اول، با فشردن هم‌زمان دو دکمه Delay timer و Drying این قابلیت فعال می‌شود.
  • در روش دوم، باید دو دکمۀ Spin و Drying را به‌صورت هم‌زمان فشار دهید.
  • در روش سوم، می‌توانید دو دکمه Temp و Option را هم‌زمان فشار دهید و قفل کودک ماشین لباسشویی را فعال کنید. 

کلام آخر

در این مطلب، نحوۀ صحیح نصب ماشین لباسشویی دوو را برای شما شرح دادیم. فراموش نکنید که در اغلب موارد، بسیاری از آسیب‌های وارد‌شده به ماشین لباسشویی، به‌ علت عدم‌ رعایت این نکات و بی‌دقتی در نصب دستگاه است.

توجه داشته باشید که اگر قصد استفاده از گارانتی دستگاه خود را دارید، حتما باید مراحل نصب آن را به نماینده‌های شرکت دوو بسپارید. بااین‌وجود، اگر به هر دلیلی خودتان تمایل به نصب این دستگاه دارید، می‌توانید با انجام مراحل گفته‌شده در این مطلب، ماشین لباسشویی خود را نصب کنید.

در صورت داشتن هرگونه پرسش برای نصب یا خرید ماشین لباسشویی دوو، می‌توانید با ما در مجموعۀ شوکت کالا در ارتباط باشید.

 

 

سوالات متداول

1)چگونه از جاپودری ماشین لباسشویی دوو استفاده کنیم؟

برای استفاده بهینه از ماشین لباسشویی، باید در انتخاب نوع پودر و مقدار آن دقت کنید. این پودر، حتما باید در قسمت مخصوص ریخته شود و مقدار آن نیز متناسب با لباس‌ها باشد.

اگر قصد استفاده از نرم‌کننده یا مایع شست‌‌وشو را داشتید، دقت کنید که بیش از مقدار خط MAX داخل جایگاه نریزید.

 

2)چه مواد شوینده‌ای برای ماشین لباسشویی دوو مناسب است؟

شما می‌توانید از پودر، مایع یا قرص مخصوص، به‌عنوان شوینده استفاده کنید؛ اما قرص‌ها برای استفادۀ طولانی‌مدت مناسب‌تر هستند. اگر قصد استفاده از پودر یا مایع شوینده را دارید، باید هر چند وقت یک‌بار جاپودری را به‌خوبی تمیز کنید تا جرمی در آن باقی نماند.

 

3)نحوه صحیح شستن پتو یا پرده در ماشین لباسشویی دوو چگونه است؟

برای شست‌وشوی پرده‌ها بهتر است از برنامۀ delicate و آب سرد استفاده کنید. این برنامه، برای جنس‌های ظریف و حساس مناسب است.

اگر قصد شست‌وشوی پتو را دارید، ابتدا وزن آن را چک کنید و با ظرفیت دستگاه خود تطابق دهید. اگر وزن پتو متناسب باشد، برنامۀ Duvet را برای شست‌وشوی آن انتخاب کنید. درصورتی‌که دستگاه شما این برنامه را ندارد، بهتر است به دفترچه راهنمای آن مراجعه و برنامه مناسب را پیدا کنید.

 

4)چگونه بوی بد ماشین لباسشویی دوو را ازبین ببریم؟

پس از مدتی استفاده از ماشین لباسشویی، اگر آن را به‌طور مرتب تمیز نکنید، بوی نامطبوعی در دستگاه شما ایجاد خواهد شد. برای ازبین‌بردن این بو، ابتدا تمام لباس‌ها را از ماشین خارج کنید؛ سپس نیم پیمانه سرکه را درون محفظه جاپودری بریزید و سرعت چرخش دستگاه را روی دور تند قرار دهید. دمای آب را روی حالت گرم تنظیم کنید و اجازه دهید که ماشین لباسشویی عملیات شست‌وشو را انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *